عصر خودرو

۶ مرداد ماه بر گزار می‌شود؛

نخستین همایش آشنایی با تغییرات در استانداردهای حسابداری ایران

عصر بازار- نخستین همایش آشنایی با تغییرات در استانداردهای حسابداری ایران، ششم مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود. در این همایش تغییرات استانداردهای حسابداری به صورت تفصیلی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نخستین همایش آشنایی با تغییرات در استانداردهای حسابداری ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از finco ، عباس وفادار، دبیر علمی همایش در رابطه با لزوم برگزاری این همایش گفت: تمامی این استانداردها به جز استاندارد حسابداری 35 مالیات بر درآمد که از ابتدای سال 1399 اجرایی می‌شود، در مورد کلیه صورت‌های مالی که دوره مالی آن‌ها از تاریخ 01/01/1398 و بعد از آن شروع می‌شود، لازم‌الاجراست. یعنی شرکت‌هایی که سال مالی آن‌ها منتهی به پایان اسفند ماه است، باید برای تهیه صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای منتهی به 31 شهریور ماه 1398 و  نیز صورت‌های مالی سالانه خود، از این استانداردهای حسابداری استفاده کنند.

    مدیرعامل موسسه حسابرسی آزمون‌پرداز ایران‌ مشهود افزود: با توجه به گستردگی این تغییرات و زمان اندک برای بکارگیری آنها، نخستین همایش آموزشی آشنایی با تغییرات در استانداردهای حسابداری ایران  6 مرداد ماه  سال  جاری برگزار می‌شود.

    دبیر علمی نخستین همایش آشنایی با تغییرات در استانداردهای حسابداری ایران ادامه داد: تنوع تغییرات در استانداردهای حسابداری 1 و 2 به گونه‌ای است که  همه صورت‌های مالی تحت تاثیر این تغییرات بوده، ضمن آنکه صورتی با عنوان صورت تغییرات در حقوق مالکانه به صورت‌های مالی اضافه شده و باید توسط شرکت‌ها تهیه شود. به عبارت دیگر، صورت‌های مالی از 4 صورت به 5 صورت مالی افزایش می‌یابد. وفادار هدف از اجرای این همایش را تعامل آموزشی برای تسلط مدیران مالی بر این تغییرات عنوان کرد و افزود: از آنجایی که شرکت‌ها و موسسات برای گزارشگری اطلاعات مالی خود در قالب استانداردهای جدید، نیازمند راهنما و نمونه‌ای هستند که همه این تغییرات در آن لحاظ شده باشد، این موسسه برای نخستین بار در کشور اقدام به تهیه کتاب صورت‌های مالی نمونه بر اساس این استانداردها کرده که در این همایش از آن رونمایی و یک نسخه از آن به شرکت‌کنندگان تقدیم خواهد شد.

    گفتنی است این همایش با همکاری موسسه حسابرسی آزمون‌پرداز ایران مشهود و شرکت نیکان رسانه بازار سرمایه برگزار می‌شود و  علاقه‌مندان  جهت  ثبت‌نام  و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت  finco.capital مراجعه و یا با شماره 88013871-021  تماس حاصل فرمایند.

    برچسب ها