عصر خودرو

نایب رئیس شورای ملی زعفران:

کاهش ۱۰ درصدی قیمت طلای سرخ در بازار

عصر بازار- میری گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ با کاهش ۸ تا ۱۰ درصدی ۷ میلیون و ۸۰۰ و حداکثر ۱۳ میلیون تومان است.

کاهش ۱۰ درصدی قیمت طلای سرخ در بازار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران از کاهش 8 تا 10 درصدی قیمت زعفران نسبت به یک ماه گذشته در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ 7 میلیون و 800 و حداکثر 13 میلیون تومان است، در حالیکه یک ماه گذشته هر کیلو زعفران حداقل با نرخ 9 میلیون و 500 و حداکثر 15 میلیون و 500 تومان در بازار عرضه می‌شد.

    وی با اشاره به اینکه بازار زعفران در رکود به سر می‌برد، افزود: با توجه به کاهش تقاضا برای خرید زعفران در بازار داخل و قرار گرفتن محصول در شرایط فعلی اقتصاد به عنوان کالای لوکس در سبد خانوار رکود سنگینی بر بازار حاکم است که این امر در کنار روال معمول کاهش صادرات از خرداد تا عرضه محصول نو به بازار موجب شده است قیمت زعفران با روند نزولی در بازار روبرو شود.

    میری با انتقاد از این مسئله که صادرکنندگان با مشکلات عدیده‌ای در صادرات روبرو هستند، بیان کرد: با توجه به مشکلات بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما و نگرانی صادرکنندگان از عواقب صادرات، اغلب صادرکنندگان با استفاده از کارت‌های یکبار مصرف صادرات را انجام می‌دهند. به عنوان مثال افرادی که تابه حال یک گرم زعفران صادر نکرده بودند، اما در طول سال گذشته 80 میلیون دلار صادرات داشتند، این امر بیانگر تجارت افراد با کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف است.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه صادرات زعفران همانند گذشته رونق ندارد، گفت: اگرچه برخی صادرکنندگان برای حفظ مشتری اقدام به صادرات می‌کنند، اما به طور کلی صادرکنندگان به سبب ریسک بالا رغبتی به صادرات ندارند چرا که صادرکنندگان از قبل فروش زعفران ارزی دریافت نمی‌کنند که بخواهند ارز را به سامانه نیما بازگردانند.

    وی در پایان با انتقاد از تعلل گمرک در اعلام آمار صادرات زعفران گفت: با وجود پیگیری‌های مکرر، گمرک از فروردین به بعد آمار صادرات را اعلام نکرده و این امر صادرکنندگان زعفران را دچار سردرگمی کرده است.

     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو