عصر خودرو

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه تشریح کرد؛

آخرین وضعیت پروژه پالایشگاه آناهیتا

عصر بازار- رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد کارخانه اسید سیتریک کرمانشاه شهریور امسال وارد مدار بهره‌برداری شود.

آخرین وضعیت پروژه پالایشگاه آناهیتا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا‌،آخرین وضعیت پروژه پالایشگاه آناهیتا در نشست خبری روز صنعت و معدن که امروز (13 تیر) برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت تعدادی از واحدهای تولیدی مهم استان کرمانشاه، افزود: خوشبختانه کارخانه اسید سیتریک به عنوان یکی از مهمترین این واحدها در سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت تعیین تکلیف و ستاد رفع موانع تولید ملی برای این پروژه و تعداد دیگری از پروژه‌های شستا از جمله شرکت بیستون تأمین و کاغذ غرب برگزار شد.

    وی ادامه داد: بر اساس جمع بندی نهایی که در ستاد تسهیل ملی برای کارخانه اسید سیتریک انجام شد قرار است این پروژه در تا پایان نیمه اول امسال وارد مدار بهره‌برداری شود.

    رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کارخانه اسید سیتریک تعدادی طلبکار دارد، عنوان کرد: شستا برای پرداخت این مطالبات اعلام آمادگی کرده و قرار است پیگیری‌های لازم در این خصوص در استان انجام شود.

    دارابی یادآور شد: به علاوه مقرر شد هم پروژه ریکاوری شود و هم 40 میلیارد تومان برای سرمایه در گردش دوره سه ماهه این کارخانه تأمین شود.

    به گفته این مسئول مشکل دیگر این پروژه بانک کشاورزی بود که در این بخش نیز مقرر شد بانک کشاورزی برای مدت دو سال به شرکت شستا بابت اقساط تنفس بدهد.

    عزم جدی برای اجرای آناهیتا

    رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه از آخرین وضعیت پروژه پالایشگاه آناهیتا نیز یاد کرد و افزود: این پروژه با سرمایه گذاری است و 3.8 میلیارد یورویی پروژه بسیار عظیم و بزرگ است اما در استان از سوی مسئولین و استاندار اراده جدی برای عملیاتی کردن آن وجود دارد.

    وی با بیان اینکه قرار شد شستا سهام خود را در پالایشگاه آناهیتا به وزارت نفت واگذار کند و وزارت نفت نیز این پروژه را از طریق هلدینگ هایی که دارد و یا مجموعه دیگری اجرا کند، خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم برای اجرای این پروژه در حال انجام است.

    "کرپ ناز" زنده و پویاست

    دارابی اشاره‌ای هم به واگذاری کارخانه "کرپ ناز" داشت و عنوان کرد: این کارخانه متعلق به شرکت بهسازی مشارکت‌ها و وابسته به بانک ملت بود که در نهایت به مجموعه‌ایی واگذار شد که هم در حوزه تجارت و هم تولید محصولات نساجی افراد توانمندی هستند.

    به گفته این مسئول، اکنون بعد از واگذاری پروژه می‌توان به وضوح تفاوت کارخانه کرپ ناز را با حدود دو ماه قبل مشاهده کرد و اکنون اگرچه در برخی از واحدهای این کارخانه مشکلات وجود دارد اما کل کارخانه در مجموع زنده و پویا است.

    رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه از خرید 10 میلیارد تومان مواد اولیه از سوی خریداران برای کارخانه خبر داد و گفت: هم اکنون 140 نفر نیز در این کارخانه مشغول به کار هستند.

    وی خاطرنشان کرد: خریداران کرپ ناز به ما قول دادند که تا شهریور ماه و یا سه ماهه سوم امسال کارخانه را به ظرفیت اسمی برسانند، مواد اولیه مورد نیاز را تأمین کند، نوسازی واحد را انجام دهند و کارگران را نیز حفظ کنند.

    وی افزود: تصور ما این است که خریداران این کارخانه اهلیت و توانایی انجام این اقدامات را دارند.

    احیا 55 واحد راکد در سال جاری

    دارابی در ادامه از هدف‌گذاری برای احیا 55 واحد صنعتی و معدنی استان در سال‌جاری خبر داد و تاکید کرد: از این تعداد 35 واحد در بخش صنعت و 20 واحد در بخش معدن است.

    وی تصریح کرد در سه ماهه اول امسال شاهد احیای 17 مورد از این واحدها بودیم که 9 واحد آن معدنی و هشت واحد صنعتی بود و اسامی و آدرس این واحدها نیز موجود است.

    پرداخت 110 میلیارد تومان به صنایع و اصناف زلزله زده

    رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و صنفی آسیب دیده در مناطق زلزله زده نیز افزود: تاکنون 110 میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها پرداخت شده است.

    به گفته این مسئول، امهال تسهیلات زیر یک میلیارد تومان عمده این واحدها نیز تاکنون به نتیجه رسیده است.

    دارابی از تأمین 100 تن میلگرد برای واحدهای خسارت دیده در شهرک صنعتی سرپل ذهاب هم خبر داد که از هفته آینده توزیع خواهد شد.

    وی اظهار کرد: البته واحدهای بزرگی هم در سرپل ذهاب داریم که هنوز گرفتار مسائل بانکی هستند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو