عصر خودرو

دادستان تهران:

افزایش سرقت سبب نگرانی شده است

عصر بازار- دادستان تهران تاکید کرد:‌ افزایش سرقت موجب نگرانی و احساس نارضایتی شهروندان شده و آمارهایی که در این زمینه وجود دارد نگران کننده است.

افزایش سرقت سبب نگرانی شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، علی القاصی‌مهر روز چهارشنبه در همایش مشترک پلیس با دستگاه قضا به منظور هم‌اندیشی برای کاهش سرقت در تهران اظهار داشت: در مجموعه دادستانی تهران با توجه به پیگیری‌ها بناست کارگروه‌هایی تشکیل شود که یکی از آنها پیگیری و رصد جرایم سرقت است.
    دادستان تهران گفت: کارگروه دیگر پیگیری موضوع اراذل و اوباش و افرادی است که تعرض به جان، ناموس و امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند؛ همچنین راه‌اندازی ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای در همین راستا انجام گرفته است.
    وی تصریح کرد: اگر سارقان در چرخه دادرسی قرار نگیرند شاهد تکرار این جرم در جامعه خواهیم بود و همین امر باعث افزایش درصد سرقت می‌شود.

    تسریع در پرونده‌های سرقت

    دادستان تهران همچنین در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها بویژه پرونده‌های سرقت گفت: وضعیت پرونده‌های سرقت باید در مدت زمان کوتاه نهایت 2 ماهه به محاکم قضائی ارجاع و رسیدگی شود.
    القاصی‌مهر افزود: همچنین باید قرارهای تأمین کیفری و حکم‌های اجرایی صادر شده برای سارقان به تناسب نوع جرم صورت گیرد.

    وی ادامه داد: یکی از دلایلی که بیشترین ناامنی در جامعه را دامن می‌زند سرقت است زیرا سرقت با ورود به حریم خصوصی باعث ایجاد ناامنی می‌شود.
    دادستان تهران با اشاره به انجام وظیفه دستگاه‌های مربوطه در این زمینه گفت: کسانی که در بخش‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مسئولیت‌هایی در قبال مردم دارند باید وظایفشان را انجام دهند.
    وی ادامه داد: هرجا این وظایف رها می‌شود با افزایش جرم و افزایش ناامنی روبه‌رو هستیم.

    القاصی‌مهر تاکید کرد: بخشی از جلوگیری از وقوع جرم برعهده دستگاه قضاست و اگر مجازات‌ها به‌موقع و متناسب با اعمال ارتکابی باشد شاهد بازدارندگی مجرم خواهیم بود.

    به گزارش ایرنا رئیس پلیس پایتخت نیز در این همایش امروز اعلام کرد: امسال شاهد افزایش 9 درصدی سرقت خرد در قطعات و لوازم خودرو و تلفن همراه هستیم.

    سردار حسین رحیمی روز چهارشنبه در حاشیه این همایش اظهارداشت: تهران سال 97 در جایگاه 31 در امر سرقت بود اما در جرایم خرد پلیس شاهد افزایش سرقت است.

    برچسب ها