عصر خودرو

بر سر اختلافات بوئینگ و ایرباس؛

ترامپ اروپا را به وضع تعرفه بر ۴ میلیارد دلار از واردات تهدید کرد

عصر بازار- دفتر نماینده تجاری آمریکا طرحی را منتشر کرد که در آن لیستی ۴ میلیارد دلاری از کالاهای اتحادیه اروپا، که می‌تواند به علت اختلاف ادامه‌دار بوئینگ-ایرباس، تحت تعرفه قرار بگیرند، آورده شده است.

ترامپ اروپا را به وضع تعرفه بر ۴ میلیارد دلار از واردات تهدید کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، واشنگتن در نظر دارد به علت آن‌چه که آن را یارانه‌های غیرقانونی برای ایرباس می‌داند، تعرفه‌هایی تلافی‌جویانه بر اروپا وضع کند، این در حالی است که اتحادیه اروپا معتقد است آمریکا هم از راه‌های مختلف، اعم از معافیت‌های مالیاتی، به بوئینگ یارانه می‌دهد و طبق اعلام سازمان تجارت جهانی، هر دو طرف اقداماتی غیرقانونی انجام داده‌اند.

    دفتر نماینده تجاری آمریکا طرحی را منتشر کرد که در آن لیستی از کالاهای اتحادیه اروپا، که می‌تواند به علت اختلاف ادامه‌دار بوئینگ-ایرباس، تحت تعرفه قرار بگیرند، آورده شده است.

    کالاهایی که در این لیست آورده شده‌اند تقریباً 4 میلیارد دلار ارزش دارند و طیف گسترده‌ای از کالاهای اروپا، مانند توت، گوشت، پنیر، ماکارونی، زیتون، مشروبات الکلی، فلزات و لوله‌ها و میله‌های آهنی می‌باشد. این لیست 89 دسته کالاها را در بر می‌گیرد.

    طبق بیانیه دفتر نماینده تجاری آمریکا، اتحادیه اروپا با یارانه دادن به ایرباس سالانه باعث وارد شدن 11 میلیارد دلار ضرر اقتصادی به آمریکا شده است.

    برچسب ها