عصر خودرو

تولیدکنندگان نفت باید تصمیم متعادل در مورد عرضه بگیرند

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه با بیان این که امیدوار است تولیدکنندگان نفت یک تصمیم متعادل در مورد عرضه بگیرند گفت:« ما امیدواریم شفافیت بیشتری پس از اجلاس جی۲۰ در اوساکای ژاپن به وجود بیاید» .

تولیدکنندگان نفت باید تصمیم متعادل در مورد عرضه بگیرند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، الکساندر نواک ، وزیر انرژی روسیه گفت که امیدوار است اجلاس کشورهای جی20 در ژاپن شفافیت بیشتری برای تولیدکنندگان اوپک و غیر اوپک به همراه داشته باشد . آنها در حال تصمیم گیری در مورد توافق کاهش تولید پس از ماه ژوئن هستند .
    انتظار می‌رود روسای جمهور آمریکا و چین در اجلاس جی20 در مورد جنگ تجاری بین خودشان گفتگو کنند. نتیجه این مذاکرات بر رشد اقتصاد جهان و تقاضای نفت تاثیر می گذارد .
    نواک گفت :« بازار در حال حاضر در دوره ای بسیار جالب به سر می‌برد، از یک طرف به نظر می رسد از نظر عرضه و تقاضا متعادل است ولی از طرف دیگر بی ثباتی های زیادی وجود دارد ».
    نواک با اضافه کردن این که امیدوار است تولیدکنندگان نفت یک تصمیم متعادل در مورد عرضه بگیرند گفت:« ما امیدواریم شفافیت بیشتری پس از اجلاس جی20 در اوساکای ژاپن به وجود بیاید» .
    اوپک و کشورهای غیراوپک طی ائتلافی هفته آینده در وین دیدار می‌کنند تا توافق کاهش تولید را تمدید یا تنظیم کنند .
    این توافق که از اول ژانویه اجرایی شده پس از 30 ژوئن پایان می یابد . انتظار می‌رود نواک در اجلاس جی20 با خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان دیدار کند. نواک گفت روسیه و عربستان هنوز در حال مذاکره در مورد این قرار داد نفتی هستند .
    وی گفت انتظار داریم تصمیم‌های متعادلی توسط کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک گرفته شود که به متعادل ماندن بازار کمک کند .
    ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که قرار است در حاشیه اجلاس جی20 با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کند می گوید:« توافق اوپک و غیر اوپک بازار نفت را متعادل کرده است» .
    پوتین پیشنهاد داده در نشست بریکس در مورد متعادل سازی بازارهای انرژی و کاهش بی ثباتی قیمت نفت گفتگو شود. بریکس نام گروهی است که شامل کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی می شود .
    چین و هند از بزرگترین مصرف کنندگان نفت دنیا هستند و روسیه، دومین صادر کننده بزرگ نفت پس از عربستان، به هر دوی این کشورها نفت می فروشد .

    برچسب ها