عصر خودرو

نخستین کارگروه ساماندهی تامین و توزیع مواد اولیه فرش دستباف تشکیل شد

عصر بازار- نخستین نشست کارگروه ساماندهی تامین مواد اولیه فرش دستباف (ابریشم) با حضور چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، اتحادیه ها و تشکل های فرش و ابریشم کشور و مرکز توسعه نوغانداری در مرکز ملی فرش ایران برگزار شد.

نخستین کارگروه ساماندهی تامین و توزیع مواد اولیه فرش دستباف تشکیل شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مرکز ملی فرش ایران، در این نشست برخی از شرکت کنندگان با توجه به حوزه فعالیت خود گزارشی از آمار تولید پیله، تولید نخ خام، میزان نخ صمغ گیری شده و میزان واردات نخ خام ابریشم مورد مصرف در تولید فرش دستباف ارائه دادند و موضوع تعرفه واردات ابریشم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    در ادامه با اشاره به میزان نخ صمغ گیری شده ازسوی واحدهای موجود در استان های اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان، تصریح شد: علاوه بر میزان تقریبی 150 تن نخ ابریشم خام تولید داخل و 320 تن نخ وارداتی از مبادی رسمی کشور، در حدود 250 تن نخ ابریشم خام از مبادی غیر رسمی وارد کشور می شود و در مجموع میزان مصرف نخ ابریشم خام کشور در حدود 800 تن برآورد شد.

    بر اساس این گزارش در این نشست با توجه به تولید پیله در داخل کشور و میزان واردات و تعرفه ورود نخ ابریشم خام، تولید کنندگان ابریشم و نمایندگان نوغانداران اعلام کردند که تعرفه واردات نخ ابریشم خام میزان 26 درصد باقی بماند.

    اما اتحادیه ها و تولید کنندگان فرش دستباف بر کاهش تعرفه به مقدار 15 درصد تاکید داشتند و اعلام کردند که بالا بودن تعرفه آسیب جدی به تولید فرش دستباف وارد خواهد کرد این درحالی است که حدود 2 میلیون نفر در این حوزه فعال هستند.

    برچسب ها