عصر خودرو

افزایش ۲۰ درصدی تولید کاغذ بسته‌بندی در سال گذشته

عصر بازار- دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران با بیان این‌که آمار انفرادی برخی کارخانه‌ها از افزایش چشمگیر تولید این واحدهای تولیدی حاکی است، از افزایش ۲۰ درصدی تولید کاغذ بسته‌بندی در سال گذشته، نسبت به سال ۱۳۹۶ خبر داد و گفت که در سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار تن از این نوع کاغذ صادر شده است.

افزایش ۲۰ درصدی تولید کاغذ بسته‌بندی در سال گذشته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مهشید پورداد از تولید حدود یک میلیون و 200 هزار تن کاغذ بسته‌بندی در سال گذشته خبر داد و گفت: 950 هزار تن از کاغذ بسته‌بندی تولید شده در داخل کشور، مصرف و حدود 200 هزار تن صادر شده است. این در حالی است که در سال 1396 در بخش کاغذ بسته‌بندی صادرات نداشتیم.

    وی با بیان این‌که به دلایل متعدد آمار تولید اعلام شده از سوی واحدها معمولاً دقیق نیست، اظهار کرد: در این آمارها صادرات پنهان جزو مصرف داخلی محاسبه شده است. صادرات پنهان یعنی کاغذهای که در نهایت به عنوان بسته‌بندی به همراه سایر کالاهای صادراتی از کشور خارج می‌شود.

    دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران با بیان این‌که شرایط اقتصادی نشان می‌دهد که احتمال نوسان مصرف کاغذ بسته‌بندی در سال جاری وجود دارد، تصریح کرد: آمارهای ما از واحدهای تولیدی کاغذ بسته‌بندی نشان می‌دهد که میزان تولید این نوع کاغذ در سال گذشته نزدیک به 20 درصد نسبت به سال 1396 افزایش داشته است.

    پورداد با بیان این‌که آمار انفرادی برخی کارخانه‌ها از افزایش چشمگیر تولید این واحدهای تولیدی حاکی است، اظهار کرد: هم‌چنین در سال گذشته سه کارخانه جدید تولید کاغذ به بهره‌برداری رسیدند که این موضوع باعث افزایش ظرفیت تولید کاغذ بسته‌بندی شده است.

    به گفته وی، میزان مصرف کاغذ بسته‌بندی در سال 1396 حدود 750 هزار تن بود، اما در سال گذشته به 950 هزار تن رسید.

    دبیر سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران در پایان بهبود کیفیت کاغذ، رشد صادرات و کاهش قیمت را مستلزم واردات آخال (کاغذ باطله) مورد نیاز واحدها دانست و خواستار همکاری مستمر وزارت صمت، محیط زیست، گمرک و دیگر نهادهای دولتی با تولید کنندگان کاغذ شد.

    به گزارش ایسنا، آخرین آمار منتشره از تولید کالاهای منتخب صنعتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده، نشان می‌دهد که تولید انواع کاغذ در سال 1397 معادل 945 هزار تن بوده که نسبت به تولید 941 هزار و 700 تنی این محصول در سال 1396 تنها 0.3 درصد افزایش داشته است. اما به گفته دبیر سندیکای تولید کنندگان کاغذ و مقوای ایران آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت تنها میزان مصرف داخل را در نظر گرفته و صادرات را در آمارها لحاظ نکرده است.

    برچسب ها