عصر خودرو

رونق معاملات بازار سهام در فصل مجامع

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به گزارش‌هایی که از مجامع شرکت‌های مختلف منتشر می‌شود، احتمالا روند مثبت بازار تا پایان فصل مجامع ادامه خواهد داشت.

رونق معاملات بازار سهام در فصل مجامع
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، رضا رحمتی با اشاره به رشدهای پیاپی شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها گفت: رکودی حاکم بر اقتصاد و بازارهای مختلف از جمله مسکن، ارز، طلا و خودرو موجب شده تا نقدینگی به سمت بازارهایی برود که سود بیشتری را نصیب آن می‌کنند، بنابراین در میان گزینه‌های موجود بازار سرمایه و بانک می‌تواند پذیرای سرمایه و نقدینگی جامعه باشد.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته در این میان بانک‌ها به دلیل نرخ سود پایین و همچنین عدم احتساب سود روزشمار برای سپرده‌ها، از جذابیت لازم برای جذب نقدینگی برخوردار نیستند. بنابراین بهترین گزینه موجود برای جذب نقدینگی با توجه به مولفه‌هایی که بازار سهام دارد، این بازار است.

    وی با بیان اینکه رشد این روزهای شاخص و نمادهای مختلف در تالار شیشه‌ای به عوامل مختلی بستگی دارد، اذعان داشت: یکی از این موارد بی‌تفاوتی است که معامله‌گران نسبت به مناسبات و خبرهای سیاسی دارند؛ چرا که پیش‌تر به موضوعات مربوط به برجام و تحریم‌ها واکنش داده‌اند.

    رحمتی ادامه داد: از سوی دیگر همانگونه که اشاره شد این موضوع که رکود حاکم بر سایر بازارها که پیش‌بینی می‌شود ادامه‌دار باشد، به علاوه عدم جذابیت نرخ سود بانکی موجب شده تا بخشی از نقدینگی به سمت بازار سهام سرازیر شود. ضمن اینکه رشدهای پیاپی شاخص بورس و سهام شرکت‌ها نیز به عاملی تبدیل شده تا نقدینگی کماکان در بازار سهام میل به باقی ماندن داشته باشد.

    وی اظهار داشت: از سوی دیگر با توجه به تورمی که در سال گذشته و اوایل امسال در بازارهای مختلف و اقتصاد کشور رخ داد، این موضوع اثر خود را در تولید، سودآوری و همچنین افزایش ریالی دارایی‌های شرکت‌ها نیز گذاشته و به عاملی دیگر برای بهبود شرایط معاملات بازار سهام تبدیل شده است.

    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به برگزاری فصل مجامع در خرداد و تیرماه هر سال، این روزها نیز شاهد این موضوع هستیم که خبرهای مختلفی از این مجامع منتشر می‌شود که بسته به نوع خبر و گزارشاتی که ارائه می‌شود، شاخص بورس و کلیت بازار سهام تحت تاثیر نمادهای و صنایع گوناگون است.

    وی گفت: بر این اساس با توجه به موارد اشاره شده، امسال گزارشات نسبتا مناسبی در مجامع شرکت‌ها منتشر می‌شود که این موضوع اثر خود را بر کلیت بازار سرمایه گذاشته و موجب رکوردشکنی‌های پیاپی شاخص بورس شده است.

    این کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی شرایط بازار سهام و تداوم روند رو به رشد شاخص و قیمت سهام شرکت‌ها اظهار داشت: با توجه به گزارشاتی که از مجامع شرکت های مختلف منتشر می‌شود به نظر می‌رسد روند مثبت بازار دستکم تا پایان فصل مجامع ادامه داشته باشد.

    وی گفت: البته ریسک‌های سیاسی بازار و اقتصاد کشور کماکان پابرجا است و خبرهایی که در این رابطه منتشر می‌شود، می‌تواند در این بین بر بازار سهام و روند کنونی آن اثرگذار باشد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو