عصر خودرو

فعالیت بیت‌کوین‌ها مصرف برق را بالا برد

عصر بازار- مصرف برق در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش دارد که بخش عمده این افزایش نامتعارف به دلیل فعالیت استخراج‌کنندگان بیت کوین‌ است.

فعالیت بیت‌کوین‌ها مصرف برق را بالا برد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری  صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه در خردادماه امسال مصرف 3300 مگاوات برق در ساعات اوج مصرف در کشور ثبت شده است، افزود: این رقم بیش از مصرف سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل است.

    وی با اشاره به غیر مجاز بودن مصرف برق توسط استخراج‌کندگان بیت کوین‌گفت: طبق دستور اعلام شده به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق، تولید کنندگان بیت کوین شناسایی و برق آن‌ها قطع می‌شود.

    سخنگوی شرکت توانیر با بیان اینکه استخراج هر بیت کوین معادل مصرف 24 واحد مسکونی در سال است ادامه داد: هنوز تعرفه‌ مشخصی برای برق مصرفی بیت کوین تعریف نشده است که البته پیشنهاد وزارت نیرو در این خصوص به هیئت دولت ارسال و درحال بررسی در کمیسیون‌های مختلف است که پس از تعیین به همه شرکت‌ها ابلاغ خواهد شد.

    رجبی مشهدی گفت: پس از ابلاغ تعرفه برق بیت کوین‌ها، صاحبان ​این مراکز می‌توانند به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق مراجعه و بر اساس میزان مصرف درخواست خود را اعلام کنند.

    وی افزود: اتصال این مراکز به شبکه به دلیل مصرف بالا سبب ناپایداری برق و بروز مشکل برای دیگر مشترکین میشود که براین اساس درهر نقطه‌ای شناسایی شوند برق آن‌ها قطع خواهد شد.

    برچسب ها