عصر خودرو

نرخ جدید مرغ دوشنبه تعیین می‌شود

عصر بازار- عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغ داران گوشتی با بیان اینکه دوشنبه جاری قیمت مرغ در کارگروه ستاد تنظیم بازار بررسی و تعیین می‌شود، گفت: تولیدکننده روی هرکیلوگرم مرغ ۲۵۰۰ تومان زیان می کند.

نرخ جدید مرغ دوشنبه تعیین می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، برومند چهارآئین اظهارداشت: قرار است دوشنبه قیمت مرغ در کارگروه ستاد تنظیم بازار بررسی و تعیین شود.

    وی با بیان اینکه حدود یکماه قبل وزارت جهاد کشاورزی برای هرکیلوگرم مرغ زنده قیمت 8,800 تومان و مرغ آماده طبخ 12,900 تومان را پیشنهاد داده است، افزود: این درحالی است که در طول همین یکماه قیمت واکسن‌ها و ریز مغذی‌ها به ترتیب 3 و 5 برابر شده است.

    این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه قیمت پیشنهادی وزارت جهاد برای مرغ تولیدی با نهاده‌های دولتی (سویا کیلویی 2,450 تومان و ذرت کیلویی 1350 تومان) است، گفت: این در حالی است که عمده نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان از بازار آزاد تأمین می‌شود و نهاده‌های با نرخ مصوب به دست تولیدکنندگان نمی‌رسد. ضمن اینکه هم اکنون قیمت هرکیلوگرم سویا در بازار آزاد بین 3500 تا 4,000 تومان و ذرت بین 1750 تا 1,800 تومان است.

    برومند ادامه داد: با این شرایط نرخ اعلام شده از سوی وزارت جهاد منافع تولیدکنندگان را تأمین نمی‌کند؛ قیمت تمام شده تولید هرکیلوگرم مرغ زنده با احتساب 10 درصد سود 9,700 تومان است. بنابراین نرخ اعلام شده در هر کیلوگرم 1,000 تومان به زیان تولیدکنندگان است.

    وی با انتقاد از اینکه بعد از 7 ماه پیگیری برای تعیین قیمت جدید، نرخ پیشنهادی رضایت تولیدکنندگان را جلب نمی‌کند، تصریح کرد: با این شرایط تولیدکنندگان تمایلی به تولید نخواهند داشت و در آینده با کمبود عرضه مواجه خواهیم شد.

    برومند گفت: قیمت مرغ برای مصرف کنندگان باید بین 14 تا 14 هزار و 500 تومان در هر کیلوگرم باشد و این رقم از نظر ما منطقی است.

    وی نرخ هرکیلوگرم مرغ زنده را در حال حاضر بین 7200 تا 7,500 تومان و نرخ لاشه را بین 10500 تا 11,000 تومان اعلام کرد و افزود: قیمت این کالا هرکیلوگرم حدود 2,500 تومان زیر نرخی است که مصوب شده و تولیدکنندگان 2,500 تومان در عرضه هرکیلوگرم مرغ زیان می‌کنند.

    برچسب ها