عصر خودرو

معاون ناشران و اعضای بورس اوراق بهادار:

شرکت‌های دولتی قابل واگذاری قبلا در بورس پذیرفته شده‌اند

عصر بازار- معاون ناشران و اعضای بورس اوراق بهادار گفت: واگذاری بقیه سهام دولت در شرکت‌های حاضر در بورس به گونه‌ای است که قبلا پذیرفته شده‌اند و قیمت گذاری جدیدی در کار نیست.

شرکت‌های دولتی قابل واگذاری قبلا در بورس پذیرفته شده‌اند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴:۰۰

    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مجید ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نوروزی پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، در پاسخ به این پرسش که عده‌ای می‌گویند، باقیمانده سهام دولت در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شرکت‌هایی که ‌باید واگذار شوند، بر اساس قیمت‌های قبلی و اصطلاحا مفت‌فروشی است، گفت: شرکت‌هایی که قبلا در بورس یا فرابورس پذیرفته شده‌اند و دولت در آنها مقداری تملک دارد، درصد تملک دولت کاهش می‌یابد و پذیرش جدیدی در کار نیست، چون این شرکت‌ها قبلا در بورس پذیرفته و قیمت‌گذاری شده‌اند.

    وی افزود: قیمت سهام شرکت‌های بورسی که دولت سهام‌دار آن است، بر اساس تابلوی بورس و یا فرابورس مشخص است و قیمت‌گذاری جدیدی در کار نیست.

    به گفته معاون ناشران و اعضای بورس اوراق بهادار با مکاتبه با سازمان بورس،‌ واگذاری این شرکت‌ها پیگیری می‌شود و سعی می‌کنیم با تسریع در فرایندها با حفظ کیفیت، شرایط پذیرش تسهیل شود.

    به گفته نوروزی عمده شرکت‌های بورسی که دولت در آن سهم دارد، مانند ملی مس یا فولاد مبارکه قبلا در بورس پذیرفته شده‌اند ، این شرکت‌ها از طریق بورس با قیمت سهام در تابلو برس واگذار می‌شوند.

    معاون ناشران و اعضای بورس اوراق بهادار در مورد اینکه برای شرایط واگذاری این شرکت‌ها گفته شده به صورت بلوکی و نقدی و یکجا عرضه می‌شود،‌ گفت: این شیوه عرضه توسط هیات عالی واگذاری تعیین شده است و برای مشارکت دادن مردم در فرایند خصوصی‌سازی، مردم عادی باید از طریق خرید سهام صندوق‌ها وارد شوند و سهام صندوق‌هایی که این شرکت‌ها را خریداری می‌کنند، را در اختیار گیرند.

    وی تاکید کرد: شرکت‌های‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دولتی که در بورس حضور دارند، از شرکت‌های خوب بازار به شمار می‌روند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و قیمت سهام آنها در تابلوی بورس مشخص است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

    به گزارش خبرگزاری فارس، طبق گفته سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی باقیمانده سهام دولت در 18 شرکت بورسی و فرابورسی امسال از طریق بورس و فرابورس واگذار می‌شود تا سهم دولت در شرکت‌داری کاهش یابد. این سهام به صورت بلوکی، نقدی و یکجا واگذار می‌شوند.

    همچنین به گفته محمود گودرزی معاون بورس اوراق بهادار تهران، 17.34 درصد از باقی‌مانده سهام دولت در بیمه البرز روز 22 تیر 98 از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌شود و طبق ضوابط سازمان بورس اوراق بهادار تشریفات قانونی برای عرضه این میزان سهام انجام می‌شود.

    گودرزی در مورد شرایط معامله باقی‌مانده سهام دولت گفت: معامله به این صورت است که حداقل 10 درصد از ارزش سهام قابل واگذاری در هنگام شرکت در مزایده باید به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی (سمات) واریز شود.

    معاون بازار بورس تهران گفت: روز 22 تیرماه 694 میلیون سهم به قیمت پایه هر سهم 1581 ریال و در مجموع به ارزش پایه 109 میلیارد تومان در بورس تهران به مزایده گذاشته می‌شود و این سهام به صورت عمده و نقدی عرضه می‌شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو