عصر خودرو

معاون وزیر صنعت:

دست واسطه‌ها از بورس کالا کوتاه می‌شود

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا یک ماه آینده کسانی که در بورس کالا با سوء استفاده و واسطه گری، باعث افزایش قیمت‌ها می‌شوند، شناسایی و فعالیت آن‌ها محدود خواهد شد.

دست واسطه‌ها از بورس کالا کوتاه می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، فرشاد مقیمی درباره کسانی که در بورس کالا، اقدام به خرید مواد اولیه تولید و فروش آن‌ها به قیمت‌های بالاتر می‌کنند، گفت: مواد پلیمری یکی از مهمترین کالا‌های عرضه شده در بورس کالا است که کارگروه‌های ویژه‌ای در این خصوص تشکیل شده و بر اساس آن، 80 درصد تقاضای بازار را که در حدود 700 واحد صنعتی است، هدف گذاری و تعیین کرده‌اند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با شناسی این تقاضا از افزایش قیمت برخی مواد پلیمری در ماه‌های گذشته جلوگیری شد و توانستیم کسانی که می‌خواستند بیشتر از نیاز تولید را در بورس کالا خریداری و به قیمت‌های غیر رسمی در بازار‌های دیگر بفروشند، محدود کنیم.

    وی تصریح کرد: این سیاست را برای همه محصولات از جمله پتروشیمی و محصولات فلزی در بورس کالا دنبال می‌کنیم و تلاش می‌کنیم این محدودیت برای همه کالا‌های عرضه شده در بورس تسری یابد.

    مقیمی درباره دریافت مالیات بر ارزش افزوده از واحد‌های صنعتی گفت: این موضوع در قانون مالیات بر ارزش افزوده که در مجلس در حال بررسی است اصلاح خواهد شد و این از خواسته‌های اصلی ما است تا یکی از موانع کسب و کار حذف شود.

    وی درباره وجود برخی از محصولات خوراکی خارجی در بازار که مشابه داخلی آن وجود دارد، گفت: سیاست کلی این است که واردات محصولاتی که تولید داخل دارند، اگر بتواند کل نیاز کشور را تأمین کنند، صورت نگیرد؛ البته اگرچه از انجمن‌های تخصصی این صنعت نیز شکایت زیادی در این زمینه نداریم، اما ممکن است این کالا‌ها از مسیر‌های دیگر وارد کشور شده باشد.

    مقیمی خاطر نشان کرد: صنعت غذایی در کشور 11 درصد کل صنعت و 14 درصد ارزش کل اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است.
     

    برچسب ها