عصر خودرو

مشاور وزیر نفت اعلام کرد:

گاز رسانی به بیش از ۹۹.۵ درصد از مناطق شهری کشور

عصر بازار- مشاور وزیر نفت گفت: بیش از ۹۹.۵ درصد از مناطق شهری گاز رسانی شده است.

گاز رسانی به بیش از ۹۹.۵ درصد از مناطق شهری کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمود آستانه در این دیدار که در دفتر استاندار ترتیب یافت، با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت گازرسانی به مناطق شهری و روستایی کشور گفت: در حال حاضر بیش از 99 و نیم درصد مناطق شهری و 82 درصد از مناطق روستایی کشور گاز رسانی شده است.

    وی ادامه داد: علیرغم شتاب بخشیدن به روند گاز رسانی به مناطق روستایی آذربایجان غربی در حال حاضر به 66 درصد از این مناطق گاز رسانی انجام شده و برای گاز رسانی به 34 درصد دیگر از مناطق روستایی استان برنامه ریزی شده است.

    آستانه با اشاره به نگاه ویژه وزیر نفت برای توسعه گاز رسانی به مناطق روستایی استان‌های مرزی کشور گفت: با تاکید وزیر نفت به گاز رسانی در آذربایجان غربی روند گاز رسانی به مناطق روستایی این استان با جدیدت و به صورت ویژه در دستور کار شرکت ملی گاز قرار گرفته و امسال اعتبارات و بودجه خوبی در فصل گاز رسانی به این استان پیش بینی شده است.

    وی همچنین از آمادگی وزارت نفت برای تأمین مواد اولیه پالایشگاه‌های فرآورده‌های گازی در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: با توجه به همسایگی آذربایجان غربی با سه کشور خارجی و موقعیت ویژه جغرافیایی استان، در صورت علاقه مندی سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این استان، وزارت نفت آمادگی کامل برای عقد قرارداد بلند مدت برای تأمین مواد اولیه این سرمایه گذاران را دارد.

    محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان عربی نیز در این دیدار گفت: علیرغم روند رو به رشد گاز رسانی به مناطق روستایی و ارتقای این شاخص در استان ولی متأسفانه باز هم در شاخص گاز رسانی به مناطق روستایی در استان پایین‌تر از میانگین کشوری هستیم و نیاز است وزارت نفت نگاه ویژه‌ای به توسعه گاز رسانی به مناطق روستایی استان داشته و اعتبار ویژه‌ای به این موضوع اختصاص دهد.

    وی به فروش سوخت سهمیه مرزنشینان استان نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با تدابیر اندیشیده شده این سهمیه از طریق مزایده به فروش می‌رسد و علاوه بر واریز شدن درآمد آن به خزانه دولت بخش از این درآمد نیز به حساب مرزنشینان استان واریز می‌شود.

    برچسب ها