عصر خودرو

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

فرآیند انتقال ارز هزینه تولید گوشت مرغ را ۱۵درصد افزایش داد

عصر بازار- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ، گفت: فرآیند طولانی انتقال ارز به منظور واردات نهاده‌های مورد نیاز مرغداران در برخی موارد تا ۱۵ درصد هزینه تولید را افزایش می‌دهد .

فرآیند انتقال ارز هزینه تولید گوشت مرغ را ۱۵درصد افزایش داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، علی اکبری  عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص کاهش قیمت مرغ و اعتراض پرورش دهندگان مرغ گوشتی در این زمینه، گفت: قیمت نهاده‌های مورد نیاز مرغداران افزایش پیدا کرده که بخشی از این افزایش قیمت باتوجه به وارداتی بودن بخش زیادی از نهاده‌ها به واسطه طولانی شدن فرآیند انتقال ارز است.

    حاشیه سود تولیدکنندگان گوشت مرغ کاهش پیدا کرده است

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرآیند طولانی انتقال ارز به منظور واردات نهاده‌های مورد نیاز مرغداران در برخی موارد تا 15 درصد هزینه تولید را افزایش می‌دهد، ادامه داد: افزایش هزینه تولید موجب می‌‍شود تا حاشیه سود پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کاهش پیدا کند و در برخی موارد نیز متضرر می‌شوند.

    قیمت 8 هزار تومانی گوشت مرغ منصفانه نیست

    وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر علاوه بر افزایش هزینه واردات نهاده‌های مورد نیاز تولید مرغ دستمزد نیروی کار نیز افزایش داشته است، عنوان کرد: در حال حاضر مرغ با قیمت حدودی 8 هزار تا 8 هزار و 500 تومان از مرغداران خریداری می‌شود که قطعا عادلانه نیست و برای بسیاری از پرورش دهندگان امکان ادامه تولید وجود ندارد.

    مرغ باید با قیمت و کارشناسی در بازار عرضه شود

    نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای جلوگیری از زیان تولیدکنندگان گوشت مرغ تیم‌های کارشناسی باید هزینه تولید را آنالیز و سود تولیدکنندگان را نیز در نظر بگیرند، تصریح کرد: مرغ باید با قیمت اصولی و کارشناسی در بازار عرضه شود.

    برچسب ها