عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه؛

رفتار سهامداران تحلیل پذیر نیست

عصر بازار: سهامداران با رفتار هیجانی امکان تحلیلی در بازار را از تحلیلگران گرفته اند. رفتار امروز غالب سهامداران هیجانی و به دور از منطق سهامداری بود.

رفتار سهامداران تحلیل پذیر نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، امروز رفتار سهامداران، هیچ تحلیل و منطقی نداشت چون آن دسته از سهامداران که از گذشته در ضرر هستند در شرایطی که به دلیل کاهش ریسک هسته ای و بالتبع آن احتمال رشد اقتصادی دورنمای بازار روشن تر از قبل است دلیل منطقی برای فروش نداشتند و آن دسته که در قیمتهای مناسب خرید کرده اند و امروز در سود بودند می توانستند با سهامداری به ادامه روند مثبت بازار کمک کنند.

    بهزاد گلگار مدیرعامل هلدینگ سینا با بیان مطلب فوق درباره دلایل افت امروز بازار گفت: بخشی از عقب نشینی سهامداران به احتیاط آنان درباره تصمیم شورای امنیت به توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 برمی گردد.

    وی ادامه داد: علاوه بر این موضوع برگزاری مجامع، تقسیم سود و انتشار صورت های مالی 3 ماهه دلیل دیگری برای افت قیمت سهام شرکت ها شده است اما آنچه بیشتر از هر سه این موضوعات بر افت قیمت ها و شاخص اثر گذار بوده است به رفتار  هیجانی سهامداران برمی گردد.

    گلکار گفت: امروز رفتار سهامداران، هیچ تحلیل و منطقی نداشت چون آن دسته از سهامداران که از گذشته تا به امروز در ضرر هستند در شرایطی که به دلیل کاهش ریسک هسته ای و بالتبع آن احتمال رشد اقتصادی دورنمای بازار روشن تر از قبل است دلیل منطقی برای فروش نداشتند و آن دسته که در قیمتهای مناسب خرید کرده اند و امروز در سود بودند می توانستند با سهامداری به ادامه روند مثبت بازار کمک کنند.

    این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: پیش بینی می کنم امروز بدون هیچ مشکلی توافق ایران و گروه 1+5 در شورای امنیت به تصویب برسد بنابراین بابت این موضوع نگرانی وجود ندارد البته با توجه به اینکه تأثیر قطعنامه ها در شرایط اقتصادی کشور زمان بر است، جهش و رشد اقتصادی احتمالاً به نیمه دوم سال می رسد تا از دل ارتباطات بین المللی و گشایش های سیاسی و پولی مالی چرخه اقتصاد کشور حرکت خود را با شتاب پیش گیرد که این خوش بینی می تواند بازار را در روند مثبت و متعادل نگه دارد.

    وی تصریح کرد: رشد اقتصادی رو به بهبود است و سال 95 روند رشد مطابق انتظار سرمایه گذاران خواهد بود بنابراین رفتار امروز سهامداران خیلی احساسی است چون نه تنها هیچ اتفاق منفی نیفتاده است بلکه شرایط بین المللی و اقتصادی گویای روزهای خوبی است که در آینده نه چندان دور محقق می شود.

    گلگار در آخر به سهامداری توصیه کرد: سهامداران خرید و فروش های هیجانی را فراموش کنند و سهامداری کنند.

    برچسب ها