عصر خودرو

اتصال ایران به سیستم ثبت مشخصات صادرکنندگان سوییس و نروژ

عصر بازار- ایران به سیستم ثبت مشخصات صادر کنندگان کنفدراسیون سوییس و نروژ می‌پیوندد و صادرکنندگان ایرانی از تسهیلات GSP برخوردار خواهند بود.

اتصال ایران به سیستم ثبت مشخصات صادرکنندگان سوییس و نروژ
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، با پیشنهاد دولت سوییس از طریق وزارت امور خارجه و سفیر آن کشور در تهران و با پیگیری های به عمل آمده دفتر همکاری های بین الملل گمرک، ایران به سیستم ثبت مشخصات صادر کنندگان کنفدراسیون سوییس و نروژ می پیوندد.

    با ارسال درخواست از طریق وزارت امور خارجه دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور ذینفع برنامه نظام تعرفه های ترجیحی عمومی (GSP) کنفدراسیون سوییس و پادشاهی نروژ آمادگی خود را برای پیوستن به سیستم موسوم به (Registered Exporters) REX اعلام نمود و در نامه ای وزیر امور اقتصادی و دارایی، تعهد کشورمان برای ایجاد و حفظ ساختارها و سیستم های اداری لازم برای اجرای قواعد و فرایندهای GSP سوییس و نروژ و ارائه همکاری اداری لازم برای اطمینان از اجرای صحیح این سیستم بین مقامات گمرکی دو طرف اعلام شد.

    این سیستم در رابطه با سازگار نمودن رویه های صدور و تایید گواهی مبدا توسط خود صادرکنندگان ایرانی به منظور برخورداری آنها از تسهیلات GSP پس از 10 تیرماه 1399 (30 ژوئن 2020) خواهد بود و پس از تاریخ فوق، امکان استفاده از این تسهیلات در صورت عدم ثبت صادرکنندگان در سیستم مذکور توسط کشورهای سوییس، نروژ و اتحادیه اروپا وجود نخواهد داشت. شایان ذکر است نماینده دفتر صادرات گمرک ایران به همراه نماینده اتاق بازرگانی با هماهنگی انجام شده آموزش مربوط به سیستم یادشده را در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل گذراندند.

    برچسب ها