عصر خودرو

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین مطرح کرد:

علاقمندی چینی‌ها به سرمایه گذاری در بنادر ایران

عصر بازار- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین: چینی‌ها علاقمندی خود را به سرمایه گذاری در بنادر جنوبی ایران اعلام کرده اند.

علاقمندی چینی‌ها به سرمایه گذاری در بنادر ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مجیدرضا حریری در مورد اظهارات رئیس جمهوری ایران در ملاقات با رئیس جمهوری خلق چین مبنی بر استقبال ایران به منظور سرمایه گذاری چینی‌ها در بنادر جنوبی کشور، اظهار داشت: شی جبن پینگ؛ در ژانویه سال 2016 میلادی سفری به ایران داشت و توافقاتی انجام شد که یکی از آن‌ها ایجاد شهرک صنعتی مشترک بود که در جاسک جانمایی شد و به همین دلیل نیز باید گفت که چینی‌ها علاقمندی خود را از سال 2016 برای سرمایه گذاری در بنادر و سواحل ایران به ویژه جنوب کشور اعلام کرده اند.

    وی ادامه داد: علاوه بر رئیس جمهوری خلق چین، وزارت امور خارجه و وزارت بازرگانی چین بار‌ها تاکید کرده اند که تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکایی‌ها تاثیری در توسعه روابط ایران و چین ندارد.
    نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه ضرورت دارد که شرایط برای حضور سرمایه گذاران خارجی از جمله چینی‌ها جهت فعالیت در بنادر جنوبی کشور فراهم شود، گفت: نیازمند اقدامات عملی جهت تحقق این هدف هستیم و باید بدانیم اکثر شهر‌های بزرگ و پررونق دنیا شهر‌های بندری هستند و نزدیکی به آب‌های آزاد بهترین فرصت برای ایجاد شهر‌های توسعه یافته صنعتی و تجاری است.
    حریری با بیان اینکه نگاه مسئولان طی چند سال اخیر به کارکرد سواحل و بنادر کشور تغییر کرده است، افزود: بنادر ایران؛ ظرفیت فوق العاده‌ای برای فعالیت‌های صنعتی، تجاری و لجستیکی دارند و باید زیر ساخت‌های لازم جهت دسترسی بنادر به منظور انتقال کالا در حوزه ریلی، جاده‌ای و هوایی با بهترین کیفیت مدنظر قرار گیرد.
    وی با اشاره به اینکه چینی‌ها به منظور توسعه برنامه خود در راه ابریشم دریایی سرمایه گذاری مناسبی را در بندر گوادر پاکستان داشته اند، گفت: چینی‌ها این علاقه را نیز برای سرمایه گذاری در بنادر جنوبی ایران از سال 2016 میلادی نشان داده اند و باید در راستای اقدامات عملی گام برداشت.

    برچسب ها