عصر خودرو

تزریق بسته‌های مالی اتحادیه اروپا برای افزایش رشد اقتصادی

عصر بازار- منطقه یورو در نظر دارد برای افزایش میزان رقابت اقتصادی و افزایش شاخص رشد بسته‌های مالی را به بازار تزریق کند که پیش‌بینی می‌شود میزان تورم را تا دو درصد افزایش دهد.

تزریق بسته‌های مالی اتحادیه اروپا برای افزایش رشد اقتصادی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، «لوئیس دو گویندوس» معاون بانک مرکزی اروپا هشدار داده است که در صورت کاهش میزان تورم و کاهش رشد اقتصادی در حوزه یورو ناگزیر است بسته‌هایی را برای تنظیم این تورم به کشورها ارائه دهد. این در حالی است که وی از تزریق بسته‌های پولی به صنایع در ماه‌های اخیر خبر داده بود.

    نرخ بهره بانک مرکزی اتحادیه اروپا در نزدیک به صفر باقی خواهد ماند. این در حالی است که نرخ تورم اروپا به میزان یک و دو دهم درصد رسیده است که پایین‌تر از میزان دو درصد مفروض اتحادیه اروپاست. رشد شاخص تولید ناخالص داخلی نیز به میزان چهار دهم درصد برای یک فصل رسید که برای متوسط سالیانه در عدد یک و دو دهم درصد قرار دارد.

    بانک مرکزی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که آمار به صورت متعادل نگه داشته خواهد شد که بیشتر به دلیل عدم توافق بر سر مساله برگزیت است. دو گویندوس اعلام کرده است که تا زمانی که رشد اقتصادی به افزایش مطلوب نرسد، بانک مرکزی اروپا مجبور به دخالت در بازار است.

    وی افزود :«سیاست‌های بانک مرکزی تا به حال برای کنترل تنش‌های موجود کافی نبوده است و همینطور اضافه کرد که بسته‌های تشویقی این بانک در هر حال نیازمند همکاری کشورهای منطقه یورو برای موثر واقع شدن است».

    دو گویندوس تصریح کرد: «نقشه پیشین بانک مرکزی اتحادیه اروپا برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره برای افزایش رقابت اقتصادی در نیمه دوم سال کافی بوده است و به نظر بانک مرکزی نتیجه داده است.»

    این در حالی است که اقتصاددانان بر این باورند که نرخ بلندمدت تورم در منطقه یورو به میانگین سالیانه هشت دهم درصد خواهد رسید که به مطلوب بانک مرکزی نزدیک‌تر است.

    برچسب ها