عصر خودرو

نایب رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران مطرح کرد؛

عرضه گندم در بورس کالا امری مهم در رونق کشاورزی

عصر بازار- ایمانی گفت: عرضه گندم در بورس کالا به مقدماتی نیاز دارد که در صورت فراهم شدن این مقدمات، شاهد رونق کشاورزی خواهیم بود.

عرضه گندم در بورس کالا امری مهم در رونق کشاورزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیقلی ایمانی، نایب رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران درباره عرضه گندم در بورس کالا اظهار کرد: با توجه به پراکنش بخش کشاورزی در کشورو تعداد بالای کشاورزان خرده مالک باید زیرساخت‌های لازم در مراکز تولید فراهم شود.

    وی افزود: با وجود آنکه انبار‌های مکانیزه که مورد نظر بورس است، از این رو این شرایط باید در مراکز تولید ایجاد شود تا کارشناسان بورس پس از ارزیابی‌های اولیه، گندم را براساس مشخصات تولیدی در تابلوی بورس عرضه کنند.

    ایمانی بودجه دولت جهت خرید تضمینی گندم را 8 هزار و 140 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر خرید تضمینی گندم علاوه بر فشار سنگینی که به دوش دولت می‌گذارد، مواردی همچون کیفیت پایین برخی محموله‌های تحویلی به دولت و نرخ واحد برای خرید گندم با کیفیت‌های مختلف از جمله موضوعات مورد بحث در این زمینه است.نایب رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران درباره نقش بورس کالا در رونق کشاورزی بیان کرد: عرضه گندم کشور در بورس کالا به مقدماتی نیاز دارد که در صورت فراهم شدن این مقدمات، شاهد تحولی مثبت در این حوزه خواهیم بود.

    وی راهکار حمایت از گندمکاران خود در سراسر کشور را ایجاد انبار‌های مکانیزه در نقاط مختلف دانست و افزود: در صورت راه اندازی این انبارها، کشاورزان می‌توانند گندم مورد تایید و مطابق با استاندارد‌های بورس کالا را به سهولت در حجم پایین تحویل دهند و از مزایای عرضه محصول در بورس کالا بهره‌مند شوند.

    این مقام مسئول ادامه داد: عرضه محصولات در بورس کالا منوط به دادن مشخصات و شاخصه‌های خاصی در درجه رطوبت، رنگ و غیره است که در نهایت این امر کشاورزان را به کشت گندم با کیفیت بالا ترغیب می‌کند.

    ایمانی عدم مداخله دولت در خرید گندم و امکان استفاده از ابزار‌های بورس توسط کشاورزان را از دیگر مزیت‌های مهم عرضه گندم در بورس کالا بر شمرد.

    نایب رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران ادامه داد: تامین بودجه خرید تضمینی گندم توسط دولت علاوه بر ایجاد مشکلات متعدد برای دولت، از فرصت‌های مثل فروش سلف تمام یا بخشی از محصولات محروم هستند، حال آنکه در صورت عرضه در بورس امکان فروش نقدی یا سلف و با قیمت مناسب تر خواهد داشت.

    وی در پایان تصریح کرد: بنیاد ملی گندمکاران مذاکراتی با مسئولان بورس داشتند و امیدواریم هر چه سریع‌تر به توافقات مثبت در این زمینه برسند.

    برچسب ها