عصر خودرو

در رقابت آمریکا، عربستان و روسیه؛

بزرگترین تولیدکننده نفت جهان کدام کشور است؟

عصر بازار- شرکت بریتیش پترولیوم به رسم هر سال گزارش خود از «چشم‌انداز انرژی جهان» را منتشر کرده و بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان را معرفی کرد.

بزرگترین تولیدکننده نفت جهان کدام کشور است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، براساس گزارش چشم‌انداز انرژی جهان از نگاه آمار سال 2019 که توسط شرکت نفت و گاز بریتانیایی بی‌پی منتشر شده، آمریکا سال گذشته نیز همچون سال‌های پیشین، عمده‌ترین تولیدکننده و مصرف کننده نفت در سراسر جهان بوده است.

    بر اساس این گزارش، آمریکا سال گذشته 16.2 درصد از کل نفت جهان را تولید کرده و مطابق آمارهای بریتیش پترولیوم، پنج سال پیاپی است که عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان را یدک می‌کشد.

    میزان تولید روزانه نفت عربستان سعودی نیز سال گذشته به طور متوسط از 11.89 به 12.28 میلیون بشکه نفت افزایش یافته است. به این ترتیب عربستان سعودی نیز در جایگاه دوم فهرست کشورهای عمده تولید کننده نفت در جهان قرار گرفته‌است.

    روسیه در این بازه زمانی میزان تولید روزانه نفت خود را از 11.25 به 11.43 میلیون بشکه نفت افزایش داده و پس از عربستان سعودی در رده سوم این فهرست جای گرفته است. بر اساس این گزارش، میزان تولید جهانی نفت در 2018 نیز نسبت به سال قبل از آن با 2.4 درصد افزایش روزانه به طور متوسط به 94.72 میلیون بشکه نفت رسیده است

    برچسب ها