عصر خودرو

جزییات جدید از واگذاری سرخابی‌ها؛

مردم سهامدار باشگاه‌ها می‌شوند

عصر بازار- نایب رییس اتاق تعاون ایران با اعلام جزییات جدید از واگذاری سرخابی‌ها، گفت: این دو باشگاه می‌تواند در قالب سهامی عام واگذار شوند.

مردم سهامدار باشگاه‌ها می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، اسماعیل خلیل زاده در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با بیان اینکه واگذاری‌ها باید طبق اصل 44 انجام شود،گفت: موضوع اصل 44 به تایید مقام معظم رهبری رسیده و تا به امروز نیز در این زمینه کوتاهی شده است.

    نایب رییس اتاق تعاون ایران اظهارداشت: این دو باشگاه می‌تواند در قالب سهامی عام واگذار شوند. در حال حاضر پیشکسوتان باشگاه استقلال اقدام به برگزاری نشست‌هایی کرده و کار به صورت جدی در باشگاه استقلال و پرسپولیس دنبال خواهد شد.

    خلیل زاده ادامه داد: تاکنون کارهای کارشناسی زیادی برای فراهم شدن زمینه واگذاری این باشگاه‌ها انجام شده و عملیاتی شدن این کار می‌تواند این دو باشگاه را از حالت دولتی خارج کند.

    وی تاکید کرد: اگر مردم در این دو باشگاه سهامدار شوند، مجامع باشگاه‌ها هیات مدیره و مدیر عامل را انتخاب خواهد کرد و این به عدالت نزدیک‌تر است.

    رییس اتاق تعاون استان تهران بیان داشت: در حال حاضر به دلیل بدهی بالای این دو باشگاه امکان قیمت‌گذاری وجود ندارد و باید وضعیت تراز مالی و بدهی‌های سنگین مالیاتی مشخص شود.

    وی با اشاره به اینکه واگذاری این باشگاه ها خصولتی نخواهد شد، گفت: اتاق تعاون به شدت به دنبال واگذاری این دو باشگاه به صورت تعاونی سهامی عام است.

    نایب رییس اتاق تعاون ایران تصریح کرد: به نحوه واگذاری‌ها ایراداتی وارد است و نباید به نحوی باشد که دولت شرکت‌های زیانده را واگذار نماید.

    وی افزود: شرکت‌هایی که تاکنون و در سال جاری دولت برای واگذاری مطرح کرده عملا مناسب خرید برای بخش خصوصی و تعاونی نیست.

    خلیل زاده در خصوص فعالیت تعاونی‌های مرزنشینی، اظهارداشت: واگذاری کارت فعالیت اقتصادی از طریق واسطه برای مرزنشینان هزینه ایجاد کرده و این مسائل روند فعالیت تعاونی‌ها را کند می‌کند.

    برچسب ها