عصر خودرو

رئیس هیئت عامل ایمیدرو مطرح کرد:

بزرگترین بندر تخصصی صنعتی-معدنی قدمی در راستای رونق صنعت

عصر بازار- غریب پور گفت: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با پشتیبانی های لازم می تواند تبدیل به بزرگترین بندر تخصصی صنعتی-معدنی کشور و موجب رونق صنعت شود.

بزرگترین بندر تخصصی صنعتی-معدنی قدمی در راستای رونق صنعت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه  خبرنگاران جوان، خداد غریب پور، رئیس هیئت عامل ایمیدرو در خصوص اهمیت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: سرمایه گذاری 1200 میلیارد تومانی در این منطقه نقش موثری در  اشتغال، توسعه صنایع پتروشیمی، آلومینیوم، فولاد،  جلوگیری از خام فروشی و ارز آوری دارد و به طور طبیعی باعث رونق تولید در کشور می شود.

    رئیس هیئت عامل ایمیدرو افزود: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان که  از سال 94 تحرک مناسب و جدی خود را آغاز کرد با پشتیبانی‌های لازم می‌تواند  تبدیل به بزرگترین بندر تخصصی صنعتی-معدنی کشور و موجب رونق صنعت شود.

    غریب پور اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با هدف استقرار و تولید 4 میلیون تن فولاد، 18 میلیون تن محصولات پتروشیمی، 1.2 میلیون تن آلومینیوم، 6 هزارمگاوات برق در سال و احداث بندر پارسیان با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 40 میلیون تن و تاسیسات آب شیرین کن که نیاز به سرمایه گذاری بالغ بر 37.4 میلیارد دلار در بخش غیردولتی که حدودا معادل 140000 میلیارد تومان خواهد داشت که میطلبه سرمایه گذاران به این موضوع ورود کنند.

    وی گفت: تسهیلات ویژه ای برای این منطقه از قبیل واگذاری 2500 هکتار زمین به سرمایه گذاران، تأمین زیرساخت‌ها آب، برق، گاز و مخابرات توسط منطقه، استفاده از معافیت‌های گمرکی برای واردات تجهیزات، جذب شریک داخلی برای سرمایه گذاری خارجی، حمایت برای اخذ وام از طریق منابع داخلی و خارجی، مشاوره در تمام مراحل اجرای پروژه، انجام عملیات اخذ مجوز اشتغال برای کارکنان خارجی سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.

    رئیس هیئت عامل ایمیدرو  در خصوص مزایا و نقاط قوت این منطقه اقتصادی گفت: نزدیکی به مخزن گازی پارس جنوبی، دسترسی به خطوط حمل ونقل دریایی، وجود گاز شیرین به میزان قابل برداشت  بالاتر از 100 میلیون مترمکعب در روز، استفاده از ظرفیت‌های استان‌های هرمزگان، بوشهر و فارس برای توسعه، افزایش توانمندی‌های هم زمان کرانه و پس کرانه با استفاده از ظرفیت‌های توسعه ساحلی و دسترسی به منابع آب باعث شده شرایط برای سرمایه گذاری و مقابله با تحریم های یک طرفه ایجاد شود.

    برچسب ها