عصر خودرو

نخست‌وزیر ژاپن:

ایران به برجام پایبند باشد

عصر بازار- نخست‌وزیر ژاپن گفت: اینکه امروز ایران همکاری‌های خود با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را ادامه می‌دهد، بسیار حائز اهمیت است و امیدوارم ایران نسبت به توافق برجام هم همچون گذشته پایبندی خود را ادامه دهد.

ایران به برجام پایبند باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، آبه شینزو نخست‌وزیر ژاپن نیز در کنفرانس مشترک مطبوعاتی با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشورمان در نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور و تقدیر از حسن استقبال جمهوری اسلامی ایران از وی و هیأت همراه، گفت: ژاپن و ایران کشورهای کهن تاریخی با فرهنگ و تمدنی کهن هستند که به آن افتخار می‌کنند و تا به امروز روابط بسیار صمیمانه و پیوسته‌ای بین دو ملت برقرار بوده و ادامه خواهد داشت.

    shinzoabe-japon.jpg

    نخست‌وزیر ژاپن با اشاره به اینکه در حال حاضر در منطقه خاورمیانه تنش در حال افزایش بوده و لازم است به هر شکل که می‌شود، از بروز جنگ و تنش جلوگیری کرد، گفت: توسعه صلح و ثبات در منطقه نه تنها به نفع رونق آن، بلکه به نفع رونق جهان خواهد بود.

    آبه شینزو افزود: هیچ‌کس علاقه‌مند به افزایش تنش در منطقه نیست و ژاپن با همه توان خود در این راستا تلاش خواهد کرد.

    نخست‌وزیر ژاپن با بیان اینکه ایران از گذشته‌های دور و زمان باستان کشوری بزرگ در منطقه بوده و باقی خواهد ماند، گفت: برای استقرار صلح و ثبات در خاورمیانه ضروری است تا ایران نقش سازنده خود را ایفا کند.

    آبه شینزو با اشاره به اینکه دین اسلام، دین صلح و تساهل و تسامح است و همواره نسبت به تأکید اسلام نسبت به میانه‌روی و تعادل در امور علاقه‌مند بوده‌ام، افزود: احترام خاصی نسبت به فتوای رهبری ایران مبنی بر حرام دانستن سلاح کشتار جمعی از جمله سلاح هسته‌ای قائل هستم و اینکه امروز ایران همکاری‌های خود با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را ادامه می‌دهد، بسیار حائز اهمیت است و امیدوارم ایران نسبت به توافق برجام هم همچون گذشته پایبندی خود را ادامه دهد.

    نخست‌وزیر ژاپن با اشاره به اینکه در مذاکرات امروز در راستای چگونگی کاهش تنش‌ها و برقراری صلح و ثبات در منطقه با رئیس‌جمهور و مسئولان ایرانی گفت‌وگو کردیم، افزود: اراده ژاپن توسعه روابط و همکاری با ایران در بخش‌های مختلف و همکاری در زمینه کمک به سیل‌زدگان و واردات دارو به ایران است.

    شینزو در پایان اظهار کرد: معتقدم مسیری وسیع پیش روی همه ما قرار دارد و باید با گسترش همکاری در این مسیر تلاش کنیم.

    برچسب ها