عصر خودرو

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه خبر داد:

عرضه ۴ هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای سایپا

عصر بازار- با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا(سهامی عام) به مبلغ چهار هزار میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار تهران در هفته آینده عرضه عمومی خواهد شد.

عرضه ۴ هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای سایپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق  افزود: صکوک مرابحه شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا به ارزش 4 هزار میلیارد ریال جهت خرید قطعات و مجموعه های تولید خودروی مورد نیاز این شرکت از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه می شود.

    مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: این اوراق 4 ساله و با نرخ  16 درصد است که اقساط آن هر سه ماه یک بار پرداخت می شود.

    وی در خصوص ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: بانک ملی ایران ضامن این اوراق بوده و پذیره نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان است. شرکت کارگزاری بانک ملی ایران(سهامی خاص) عامل فروش، شرکت مگاموتور(سهامی خاص) حق العمل کار و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق است.

    ابوترابی خاطر نشان کرد: در این اوراق، شرکت واسط مالی دی چهارم(ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز(قطعات و مجموعه های تولید خودرو) شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا (بانی) را نقداً از طریق شرکت مگاموتور (حق العمل کار) از فروشندگان خریداری خواهد کرد و سپس این مواد اولیه را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می شود که در سررسیدهای سه ماهه، اقساط مربوطه را از طریق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت کند.

    شایان ذکر است که شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا(سهامی عام) پیش از این، چهار بار از طریق انتشار صکوک مرابحه و اجاره در بازار سرمایه اقدام به تامین مالی کرده است.

    برچسب ها