عصر خودرو

صادرات ۶۳ میلیون دلار کالای غیرنفتی از مرز آستارا

عصر بازار- مدیرکل گمرک شهرستان آستارا از صادرات ۱۲۲ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۶۳ میلیون دلار طی دو ماه گذشته از مرز زمینی گمرک این شهرستان خبر داد.

صادرات ۶۳ میلیون دلار کالای غیرنفتی از مرز آستارا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، رسول امیدی امروز با اشاره به صادرات 122 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 63 میلیون دلار از مرز زمینی گمرک این شهرستان طی دو ماه گذشته اظهار کرد: این مقدار کالا شامل محصولات کشاورزی، فرش، موکت، پارچه و البسه بود که به روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان صادرشده است.

    مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به واردات 40 هزار تن کالا به ارزش 27 میلیون دلار از مبدأ گمرک این شهرستان افزود: مواد شیمیایی، چوب‌، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و لوازم برقی از جمله کالاهای وارد شده از طریق کشورهای فدراسیون روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان به کشور هستند.

    وی با اشاره به صادرات دوهزار و 500 تن کالای غیرنفتی به ارزش 10 میلیون و 300 هزار تن در قالب تجارت چمدانی تصریح کرد: عمده کالای صادرات چمدانی از گمرک شهرستان آستارا به جمهوری آذربایجان بوده که این کالاها شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی و مواد پلاستیکی هستند.

    امیدی ترانزیت خارجی ورودی را 26 هزار تن کالا به ارزش 40 میلیون دلار دانست و گفت: فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم‌شیشه و ورق‌آهن عمده کالاهای ترانزیت‌شده از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارات متحده عربی هستند.

    این مقام‌مسؤول با اشاره به ترانزیت خارجی خروجی 26 هزار تنی به ارزش 95 میلیون دلار بیان کرد: این میزان کالا اعم‌از لوازم برقی، مصالح ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، محصولات کشاورزی، لوازم بهداشتی و خودروی سواری از قاره‌های مختلف به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین ترانزیت شده‌اند.

    وی با بیان اینکه تعداد مسافران ترددکننده از مرز زمینی شهرستان آستارا طی دو ماه گذشته، 290 هزار و 983 نفر است افزود: آمار مسافران ترددکننده نسبت به مدت مشابه سال 97 به لحاظ مسافران خروجی 81 درصد و به لحاظ مسافران ورودی 66 درصد افزایش داشته است.

    مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به اینکه درآمد اداره کل گمرک این شهرستان در فروردین‌ و اردیبهشت ماه سال گذشته 628 میلیارد و 425 میلیون ریال بوده است گفت: این میزان درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 452 درصد افزایش داشته است.

    جابه‌جایی بیش از 57 هزار تن کالای غیرنفتی از گمرک ریلی
    امیدی با اشاره به اینکه 57 هزار و 554 تن کالای غیرنفتی به ارزش 20 میلیون و 111 هزار دلار در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری توسط 936 واگن قطار باری در بارانداز ریلی آستارا-آستارا تخلیه و بارگیری شده است خاطرنشان کرد: مبدأ و مقصد این میزان وارداتی، صادراتی و ترانزیتی بیشتر کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز است.
    مدیرکل گمرک شهرستان آستارا با اشاره به میزان واردات ریلی تصریح کرد: طی‌این‌مدت، 44 هزار و 483 تن کالا نظیر ام.دی. اف، غلات، چوب و انواع تخته به ارزش 13 میلیون و 353 هزار دلار در قالب 703 واگن قطار باری از کشورهای جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه وارد بارانداز ریلی آستارا-آستارا شده است.
    وی با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته، 11 هزار و 853 تن کالای تولید داخل اعم‌از سنگ کلینگر، سیمان، کاشی و سرامیک به ارزش سه میلیون و 319 هزار دلار توسط 192 واگن قطار باری به خارج از کشور صادرشده است گفت: مقصد این میزان کالای صادرشده به کشورهای اکراین، فدراسیون روسیه، گرجستان و قزاقستان است.
    امیدی میزان کالای ترانزیت‌شده به‌واسطه خطوط ریلی آستارا-آستارا طی دو ماه گذشته را یک‌هزار و 218 تن کالا به ارزش سه میلیون و 439 هزار دلار دانست و بیان کرد: ترانزیت این میزان کالا با 41 واگن قطار باری از فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان به جمهوری عراق و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صورت گرفته است.

    برچسب ها