عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

نباید گوشت قرمز از سفره های مردم حذف شود

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید دولت موظف است قیمت گوشت قرمز را کاهش دهد و برای این کار دو پیشنهاد ارائه داد.

نباید گوشت قرمز از سفره های مردم حذف شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، سید مهدی فرشادان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از تداوم افزایش قیمت گوشت قرمز، بیان داشت: در دوره ای که قیمت گوشت روند افزایشی پیدا کرده بود دولتی ها بیان داشتند که اختصاص ارز دولتی برای واردات گوشت باعث ایجاد رانت و افزایش قیمت سرسام آورد این کالا شده است.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: از این رو ارز 4 هزار و 200 تومانی به برخی کالاها از جمله گوشت و چای اختصاص ندادند تا قیمت ها متعادل شود، در حال حاضر نرخ هر کیلو گوشت 80 تا 100 هزار تومان شده است که این مبلغ قابل قبول نیست.

    نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: گوشت قرمز همچنان گران است و قشر ضعیف و متوسط جامعه از عهده تامین این کالای اساسی بر نمی آیند، از این رو دولت موظف است که قیمت گوشت را کاهش دهد.

    وی تاکید کرد: دولت با این ایده که دست رانت و فساد را از گوشت کوتاه کند ارز دولتی را به این کالا اختصاص نداد اما انتظار می رفت در تنظیم بازار و مدیریت قیمت به نحوی عمل کند که گوشت ارزان تر شود.

    فرشادان در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه دولت دو راه برای مدیریت بازار گوشت قرمز دارد، اظهار داشت: دولت یا باید میزان تولید گوشت قرمز را به قدری زیاد کند که متناسب با نیاز مردم باشد و در دسترس همه اقشار قرار گیرد، با این کار قطعا قیمت گوشت کاهش پیدا می کند.

    این نماینده مجلس عنوان کرد: راه دیگری که پیش روی دولت قرار دارد این است یارانه ارزی که قرار بود به گوشت دهد با تدابیری در اختیار اقشار متوسط و ضعیف جامعه قرار دهد تا از عهده خرید گوشت با قیمت بالا بر بیایند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در هر صورت دولت موظف است نسبت به کاهش قیمت گوشت که از جمله کالاهای مورد نیاز مردم است اقدام کند، پذیرفته نیست که این کالای اساسی به دلیل گرانی از سفره مردم حذف شود.

    برچسب ها