عصر خودرو

یک گام به سمت رونق تولید؛

تولید صنایع فولادی ۲ برابر می‌شود

عصر بازار- رستگار گفت: با توجه به نیاز بازار جهانی، صنایع فولادی باید با برنامه ریزی تخصصی تر به سمت تولیدات خاص فولادی پیش برود.

تولید صنایع فولادی ۲ برابر می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد اظهار کرد: امروزه در حوزه فولاد، که جزئی از کالاهای استراتژیک به شمار می رود، گام‌های اولیه و جدی برداشته ایم، بطوریکه این صنعت توانسته جایگاه خود را در کشور بدست آورد.

    رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد ادامه داد: بر اساس آمار موجود که قابل توجه است در سال گذشته (1397) میزان تولید فولاد حدود 25 میلیون تن بود که از این رقم حدود 8 میلیون تن صادر شد، این ارقام از رشد خوب این صنعت در کشور حکایت دارد و اگر برنامه ریزی دقیق علمی تری در این حوزه  صورت بگیرد با توجه به ظرفیت بالقوه موجود در کشور و کارخانه‌های فولاد، در مدت زمان نه چندان دور، میزان تولیدات فولاد  به 2 برابر هم خواهد رسید.

    رستگار تصریح کرد: اصولا موضوع حمایت از تولید نزد همه دلسوزان جامعه و عقلای حوزه اقتصادی امری پسندیده و مقبول است و خوشبختانه امروز بین مسئولان و کارشناسان اقتصادی کسی با این امرمخالفت نمی‌کند، اما رونق تولید نه فقط در قالب شعار بلکه زمانی اجرایی می‌شود که اولا به معنی واقعی، تولید کنندگان مورد حمایت قرار گرفته و ثانیا موانع موجود در مسیر تولید که همگان بر آن آگاهند برچیده شود. برای تحقق صد درصدی تولید  باید زیر ساخت‌های تولید در کشور نهادینه و فراهم شود.

    رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد یادآوری کرد: به نظر می‌رسد برای رسیدن به جایگاه واقعی تولید، ابتدا باید موانع موجود بر سر راه کارخانه‌ها برچیده شده و اجازه نفس کشیدن به فعالان این حوزه داده شود تا تولید کنندگان بتوانند مازاد آهن و فولاد خود را به راحتی صادر کنند.

    رستگار تصریح کرد: امروز تجار و بخش خصوصی ما این آمادگی را دارند که برای رونق تولید، سرمایه گذاری کرده و فرصت های شغلی بسیاری را ایجاد کنند، در صورت رفع موانع تولید و ارایه تسهیلات میزان صادرات به کشور‌های هدف افزایش می یابد، با توجه به  نیاز بازار جهانی، در صنایع فولادی باید بصورت تخصصی تر، برنامه ریزی کرده و برای حفظ بازار خودبه سمت تولیدات خاص فولادی پیش برویم.

    رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در پایان گفت: ما می‌توانیم تهدید تحریم را تبدیل به فرصتی استثنایی برای صنایع فولادی کنیم و بنا به آمار دقیق هیچ یک از کشور‌های همجوار از چنین ظرفیتی برخوردار نیستند و این خود برای ما یک فرصت محسوب می شود تا نسبت به رونق تولید و اهمیت آن برنامه جدی تری داشته باشیم.

    برچسب ها