عصر خودرو

در مجمع فوق‌العاده ارتباطات سیار تصویب شد؛

افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه شرکت ارتباطات سیار

عصر بازار- امروز سهامدارن شرکت ارتباطات سیار ایران به افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه این شرکت رای مثبت دارند؛ به این ترتیب سرمایه این شرکت از ۹۶۰ میلیارد تومان به ۱۹۲۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد و منابع این افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته تامین می‌شود.

افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه شرکت ارتباطات سیار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، امروز مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت ارتباطات سیار ایران در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد و بر اساس آن سهامداران به افزایش سرمایه 100 درصدی رأی مثبت دادند؛ به این ترتیب سرمایه این شرکت از 960 میلیارد تومان به 1, 920 میلیارد تومان افزایش یافت.

    فرهنگ - مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران - در این مجمع با اشاره به صورت‌های مالی اظهار کرد: سال 88 بعد از خصوصی سازی سرمایه شرکت ارتباطات سیار ایران 200 میلیارد تومان بود سال 93 یک مرحله افزایش سرمایه داشتیم که بر اساس آن سرمایه به 400 میلیارد تومان افزایش یافت و در آن زمان شبکه 3G شروع شد.

    وی افزود: در سال‌های بعد برای شبکه LTE نیاز به افزایش سرمایه داشتیم که بر اساس آن مجمع فوق‌العاده تشکیل شد و در آن مجمع سرمایه شرکت به 960 میلیارد تومان افزایش یافت و در حال حاضر دو سال است که سرمایه شرکت 960 میلیارد تومان شده است.

    به گفته فرهنگ، با توجه به صورت‌های مالی شرکت 22 هزار میلیارد تومان جمع دارایی‌هاست. همچنین با توجه به جمع بدهی‌ها و سرمایه 960 میلیارد تومانی، نیاز به افزایش سرمایه داریم که 240 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی و باقی از محل سود انباشته صورت می‌گیرد.

    وی در پاسخ به یکی از سهامداران درباره "علت عدم افزایش سرمایه 40 درصد و چرا با اینکه در مجمع فوق‌العاده قبلی با اینکه افزایش سرمایه 140 درصدی تصویب شد در نهایت 100 درصد افزایش سرمایه عملی شد؟ اظهار کرد: در آن زمان ابتدا افزایش سرمایه 40 درصدی را اعمال کردیم و زمانی که می‌خواستیم افزایش سرمایه 40 درصدی را اعمال کنیم، بورس جلوی این افزایش سرمایه 40 درصدی را گرفت.

    فرهنگ در پاسخ به گفته سهامدار دیگر مبنی بر اینکه "با افزایش سرمایه زیاد سهم را زیاد رقیق نکنید"، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت سهم تقریباً 1,975 تومان است و با این افزایش سرمایه قیمت تقریبی سهم 1,000 تومان می‌شود و در بازار فعلی سهم 1000 تومانی خوب است.

    برچسب ها