عصر خودرو

یک نماینده مجلس:

حمایت از بازار سرمایه حمایت از تولید داخلی است

عصر بازار- نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بازار سرمایه را بازاری توانمند دانست که در شرایط فعلی با در اختیار داشتن ابزارهای مالی نوین و جذب نقدینگی می تواند به رونق تولید و در نهایت اقتصاد کشور کمک کند.

حمایت از بازار سرمایه حمایت از تولید داخلی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، فریدون احمدی با تاکید بر لزوم تقویت بازار سرمایه اظهار داشت: از آنجا که بسیاری از شرکت های تولیدی و موثر در اقتصاد در بورس هم حضور دارند، حمایت از بازار سرمایه در واقع حمایت از تولید داخلی خواهد بود .

    این نماینده مجلس افزود: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد کشور است و در این راستا می توان از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کرد.

    وی در عین حال با بیان اینکه منکر مشکلات و تنگناهای موجود نیستیم، گفت: باید پذیرفت که در حال حاضر مشکلاتی جدی در مسیر تولید داریم و فضای کسب و کار فعلی چندان به نفع تولید نیست و اگر برای آن چاره ای اندیشیده نشود، نفس تولید را خواهد گرفت.

    احمدی به نقش مهم بازار سرمایه در شرایط فعلی کشور برای استفاده از حجم نقدینگی موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: باید به کمک ظرفیت‌های موجود در بازار سرمایه، نقدینگی جامعه را به سمت فعالیت‌های تولیدی هدایت کرد؛ چراکه بزرگترین نیاز تولیدکنندگان، تامین نقدینگی است.

    نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی از راهکارهای رفع مشکلات صنایع  را جذب نقدینگی های سرگردان به سمت تولید دانست و گفت: یکی از مشکلات و تنگناهای فعلی واحدهای تولیدی سرمایه در گردش است؛ اگر بتوان نقدینگی های سرگردان را به سمت تولید هدایت کرد به طور یقین بخش قابل توجهی از مشکلات حل خواهد شد.

    احمدی افزود: برخی صاحبان صنایع گله مند هستند که محدودیت های داخلی بیشتر از تحریم های بین المللی برای صنایع و تولید کنندگان مشکل ساز شده  و همین موضوع لزوم چاره اندیشی فوری برای عبور از  مشکلات را دوچندان کرده است .

    وی با بیان اینکه تحریم های بین المللی مانع جدی بر سر راه تولیدکنندگان صنایع  نیست، گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات صنایع و تولید رفع شوند در وهله اول باید تحریم‌های داخلی را برطرف کنیم.

    این نماینده مجلس به پیچیدگی و بروکراسی های نظام اداری برای  فضای کسب و کار اشاره کرد و اظهار داشت: بروکراسی دست وپاگیر اداری در کشور، چندین برابر دیگر کشورهای جهان است؛ بنابراین، بخشی از ناکارآمدی در فضای کسب و کار به نارسایی‌هایی برمی گردد که در بوروکراسی و نظام اداری داریم.

    وی با اشاره به اینکه نیازمند تصمیمات جدی برای اصلاح نظام اداری و فضای کسب و کار هستیم، تصریح کرد: باید برای بهبود فضا، قوانین مناسب و درخور وضع کنیم تا مسیر برای رونق کسب و کار در کشور هموار شود.

    برچسب ها