عصر خودرو

جنگ تجاری امریکا علیه چین؛

تحریم هوآوی به ۱۲۰۰ شرکت آمریکایی آسیب می زند

عصر بازار- رئیس دفتر حقوقی شرکت هوآوی امروز چهارشنبه گفت: با تصمیم اخیر واشنگتن علیه این شرکت، بیش از یکهزار و ۲۰۰ شرکت آمریکایی از نظر اقتصادی آسیب خواهند دید.

تحریم هوآوی به ۱۲۰۰ شرکت آمریکایی آسیب می زند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «سونگ لیو‎پینگ» در کنفرانس خبری افزود: دولت واشنگتن با ممنوعیت استفاده شرکت‌های آمریکایی از تجهیزات شبکه ای شرکت هوآوی، در واقع شغل ده‌ها هزار شهروند آمریکایی را به خطر انداخته است.

    واکنش دفتر حقوقی شرکت هوآوی در زمانی منتشر می‌شود که اخیراً کنگره آمریکا با تصویب طرح «مجوز دفاع ملی 2019» باعث ممنوعیت استفاده شرکت‌های آمریکایی از تجهیزات فناوری شرکت چینی هوآوی شده است.

    از نظر هوآوی، طرح یاد شده مصداق محروم کردن این شرکت از حقوق عمومی و مانعی در مسیر فعالیت‌های آن است.

    این طرح، مستقیماً از هوآوی به عنوان یک مجرم یاد می‌کند و با در نظر گرفتن محدودیت‌های بسیار علیه آن، آشکارا قصد بیرون راندن این شرکت چینی از بازار آمریکا را دارد.

    بر اساس طرح جدید کنگره، فعالیت شرکت هوآوی و 70 شرکت زیر مجموعه آن در کشور آمریکا محدود می‌شود.

    به دنبال تصویب این طرح، شرکت‌های آمریکایی برای ادامه همکاری‌های تجاری خود با شرکت‌های ارتباطات چین باید درخواست مجوز تأیید از دولت آمریکا کنند.

    پیشتر شرکت گوگل نیز اعلام کرده بود؛ آن دسته از همکاری‌ها با شرکت فناوری هوآوی چین را که مستلزم انتقال سخت افزار، نرم افزار یا سرویس‌های فنی باشد، متوقف کرده است.

    این اقدام بدان معناست که نسخه‌های جدید گوشی‌های هوشمند هوآوی که بر روی سیستم عامل اندروید اجرا می‌شوند، دسترسی به برخی سرویس‌های پرکاربرد گوگل همچون «گوگل پلی استور»، جی میل و یوتیوب را از دست می‌دهند.

    دولت چین پیش از این تأکید کرده بود؛ ممنوعیت‌های آمریکا علیه هوآوی یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اینترنتی این کشور و جهان را بر نمی تابد و آن را تلافی خواهد کرد.

    برچسب ها