عصر خودرو

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

هدایت نقدینگی به سمت تولید با تصویب طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها

عصر بازار- نایب رئیس کمسیون انرژی مجلس بیان کرد: افزایش ظرفیت پالایشی کشور به میزان ۲میلیون بشکه نفت در روز با جذب سرمایه‌های مردمی یکی از اهداف "طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های‌ میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی" است.

هدایت نقدینگی به سمت تولید با تصویب طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، حسین امیری خامکانی با اشاره به آخرین وضعیت"طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی" در مجلس، گفت: توسعه پالایشگاه‌ها معطل تصمیم مجلس نیست و دولت می‌تواند از سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای تحقق این مهم استفاده کند و منع قانونی برای توسعه ظرفیت پالایشی برای دولت وجود ندارد اما طرحی در مجلس باعنوان استفاده از سرمایه‌های مردمی برای توسعه پالایشگاه‌ها جهت تسهیل امور و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در دست بررسی است.

    هدایت نقدینگی به سمت تولید درصورت تصویب و اجرای طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها

    نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی اهداف مناسبی را پیگیری می کند. یکی از اهداف طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها هدایت نقدینگی به سمت تولید و فعال کردن طرح‌ها و بنگاه‌های اقتصادی حوزه نفت است چراکه موجب بی‌اثر شدن تحریم‌های نفتی خواهد شد اما به دلیل نبود پول و سرمایه کافی این فعالیت‌ها فعلا متوقف شده‌اند.

    یکی از اهداف طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها هدایت نقدینگی به سمت تولید و فعال کردن طرح‌ها و بنگاه‌های اقتصادی حوزه نفت است چراکه موجب بی‌اثر شدن تحریم‌های نفتی خواهد شد اما به دلیل نبود پول و سرمایه کافی این فعالیت‌ها فعلا متوقف شده‌اندوی با بیان اینکه "طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی" در کمیسیون تصویب شده و منتظر بررسی در صحن علنی است، افزود: با جذب سرمایه‌های مردمی ظرفیت پالایشی کشور به میزان 2میلیون بشکه نفت در روز افزایش می‌یابد.

    امیری خامکانی با بیان اینکه در این طرح نمایندگان درخواست کرده‌اند که بخشی از سهم صندوق توسعه ملی در فروش نفت به اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران مردمی پالایشگاه‌ها اختصاص یابد، ادامه داد: براساس این طرح نقدینگی‌های درون جامعه جذب شده و از آن برای توسعه پالاشگاه‌ها و گسترش فعالیت بخش تولیدی استفاده می‌شود.

    خنثی‌سازی تحریم‌های نفتی از طریق پایان دادن به خام فروشی نفت

    عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه نخستین ثمره‌ این طرح خنثی‌سازی تحریم‌های نفتی از طریق پایان دادن به خام فروشی نفت است، اضافه کرد: همچنین با تصویب و اجرای این طرح، بخشی از نقدینگی موجود در جامعه که 1900 هزار میلیارد تومان برآورد شده است به‌جای سرازیر شدن به بازارهای غیر مولد سکه و مسکن، صرف ایجاد ارزش‎افزوده و اشتغال‌زایی می‌شود.

    برچسب ها