عصر خودرو

نان، گوشت و برنج مشمول قیمت‌گذاری شد

عصر بازار- با تخصیص آرد یارانه‌ای به همه نانوایی‌ها‌، بساط نان آزادپز جمع می‌شود و برای نظارت بر قیمت گوشت و برنج ایرانی، این اقلام در فهرست کالاهای مشمول قیمت‌گذاری دولتی قرار می‌گیرد.

نان، گوشت و برنج مشمول قیمت‌گذاری شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از همشهری، دست‌اندرکاران تنظیم بازار در نشست خبری دیروز خود از تازه‌ترین اقداماتشان برای مقابله با گرانفروشی و کمبود عرضه اقلام کالایی مانند نان، برنج، گوشت و شکر رونمایی و تأکید کردند هیچ کمبودی برای ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی وجود ندارد، اما این مسئولان با استناد به مشکلات نظام توزیع از رواج پدیده کم‌فروشی خبر دادند و بر کاستی‌های تامین به‌موقع برخی اقلام تنظیم بازاری تأکید کردند.

    نانوایی آزادپز نداریم
    معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری دیروز خود از جمع شدن بساط نانوایی‌های آزادپز و عرضه چندنرخی نان خبر داد و گفت: با توجه به اتفاقات اخیر تمام نانوایی‌های سطح کشور از طریق سامانه بانک سپه، گندم یارانه‌ای دریافت می‌کنند و به همین دلیل اجازه افزایش قیمت ندارند. یزدان سیف با درخواست ازدستگاه‌های نظارتی برای رسیدگی به تخلف‌های نانوایی‌ها و فروش نان بالاتر از نرخ مصوب، افزود: قیمت گندم عرضه شده برای نانوایی‌ها به‌صورت پریارانه و کم‌یارانه اختصاص می‌یابد و امروز برخلاف گذشته دیگر نانوایی نداریم که آرد خود را به‌صورت یارانه‌ای دریافت نکند. تمام نانوایی‌های سطح کشور آرد و گندم یارانه‌ای دریافت می‌کنند و هیچ تغییر قیمتی در حوزه آرد آنها صورت نگرفته است. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه کیفیت نان نسبت به سال گذشته بهتر شده، گفت: تخطی در قیمت برخی از انواع نان سفارشی، به درخواست مصرف‌کنندگان انجام می‌شود. مشاهده شده مردم نان‌های بزرگ‌تر و با قیمت متفاوتی می‌خواهند که این امر زمینه را برای بروز تخطی باز می‌کند. معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد بالا ماندن نرخ خرده‌فروشی شکر نیز، گفت: برخی افراد شکر را با قیمت بالا خریده یا به‌دنبال سود بیشتر هستند و به همین دلیل دست به هر کاری می‌زنند تا قیمت کاهش نیابد.

    قیمت‌گذاری گوشت و برنج ایرانی
    رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان حداقل نرخ هر کیلوگرم گوشت گرم وارداتی در مبادی را 6دلار دانست و گفت: با تخصیص ارز نیمایی، اکنون گوشت گرم وارداتی به قیمت تمام‌شده واردات با احتساب هزینه‌های جانبی با قیمت‌های متفاوتی به گروه‌های هدف عرضه می‌شود. تابش با بیان اینکه گوشت تولید داخل نیز به‌دلیل استفاده تولید‌کنندگان از نهادهای دولتی باید از ضوابط تثبیت قیمت پیروی کند، افزود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار مقرر شده تا برنج ایرانی و دام زنده و گوشت تولید داخل نیز مشمول قیمت‌گذاری دولتی شود که در این زمینه منتظر دریافت اسناد تامین نهاده‌ها و هزینه تمام‌شده تولید و مبنای قیمت‌گذاری از وزارت جهادکشاورزی هستیم.

    برچسب ها