عصر خودرو

مجلس پیگیر آزادسازی سهام عدالت

عصر بازار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مجلس پیگیر آزادسازی سهام عدالت است، گفت: یکی از تخلفات در بحث سهام عدالت، عدم واگذاری سهام به دهک‌های کم درآمد است.

مجلس پیگیر آزادسازی سهام عدالت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش ‌پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به آخرین وضعیت سهام عدالت و پرداخت سود آن به دارندگان سهام، گفت: هدف از اجرای سهام عدالت و اختصاص آن به مردم این بود که دارایی به مردم منتقل شود و با انتقال مالکیت برخی شرکت ها که جزو سهام عدالت قرار می‌گیرند، ثروت خانوارهای ایرانی افزایش یابد.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، با بیان اینکه آزادسازی سهام عدالت از اولویت های مجلس است، افزود: در کنار انتقال مالکیت برخی شرکت ها به مردم یک هدف بسیار مهم دیگری از ارائه سهام عدالت به مردم وجود داشت که آن موضوع کاهش سهم دولت در اداره امور اقتصادی کشور بود تا بر این اساس مردم به عرصه آمده و اقتصاد و مالکیت را بر عهده بگیرند.

    دولت مالک شرکت‌های مرتبط با حوزه سهام عدالت نیست

    وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تمام تصمیمات مربوط به حوزه سهام عدالت توسط دولت اخذ می‌شود نه مردم، ادامه داد: دولت در حال حاضر دیگر مالک شرکت های مرتبط با حوزه سهام عدالت نیست، لذا باید اجازه دهد که مردم خود برای سهامشان تصمیم گیری کنند.

    پورابراهیمی با بیان اینکه شالوده و شاه بیت تصمیمات در خصوص کاهش سهم دولت در اقتصاد، با موضوع سهام عدالت نقض شده است، تاکید کرد: برای حل این موضوع قوه مقننه پیشنهاد داده که آزادسازی کامل سهام عدالت انجام شود و مردم خود مالک سهام شده و در اینباره تصمیم اخذ کنند و دولت دیگر در اینباره تصمیم گیری نکند.

    باید آزادسازی آن را انجام دهد

    وی افزود: اگر تصمیم و اراده دولت بر ساماندهی سهام عدالت است باید آزادسازی آن را انجام دهد و اگر هم که فقط شعار داده و تنها در سخنرانی‌ها از این سهام مردم نام می‌برد که می‌تواند به رویه کنونی خود درباره این سهام ادامه دهد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی کردن اقتصاد، ادامه داد: اگر دولت می‌خواهد فرمایشات رهبری درباره اقتصاد مردمی را اجرا کند در اولین گام و اقدام تصمیم گیری درباره آنچه که به مردم تعلق دارد را به خود آنها بسپارد که یکی از این موضوعات که در واقع مردمی کردن اقتصاد بوده بحث آزادسازی سهام عدالت است.

    قوه مقننه پیگیر آزادسازی سهام عدالت است

    وی با بیان اینکه دولت فقط شعار می‌دهد اما در عمل اقدامی برای آزادسازی سهام عدالت انجام نمی‌دهد، تصریح کرد: یکی از تخلفات در بحث سهام عدالت، عدم واگذاری سهام به دهک‌های کم درآمد است، چرا که این دهک ها 100 درصد تعهدات خود را ایفا کرده اند و  دولت هیچ بهانه ای برای آزادسازی سهام این گروه ندارد.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد: قوه مقننه مجدانه پیگیر موضوع آزادسازی کامل سهام عدالت و واگذاری آن به مردم است تا مردم بتوانند پس از سال ها درباره آن تصمیم گیری و آزادانه آن را خرید و فروش کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو