عصر خودرو

ریاض و ابوظبی صورتحساب حضور ناو آمریکایی را پرداخت کردند

عصر بازار- روزنامه الشرق قطر نوشت؛ همانطور که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قبلا خواسته بود ، عربستان وامارات هزینه های حضور نیروهای خارجی و ناو آبراهام لینکلن آمریکا در منطقه را که بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بود پرداخت کرده اند.

ریاض و ابوظبی صورتحساب حضور ناو آمریکایی را پرداخت کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، رسانه های ریاض و ابوظبی از آغاز تنش لفظی میان مقامات ایران و آمریکا هرکاری کردند تا بر دامنه این اختلاف وتنش بیافزایند و در نهایت این درگیری را به جنگ بکشانند.
    در همین راستا رسانه های این دو کشور سعی کردند که با اتهام زنی به ایران در خصوص عملیات خرابکارنه در بندر 'الفجیره' ایران را عامل برهم زدن امنیت منطقه معرفی و بر حدت و شدت این جنگ لفظی و تهدیدات میان آیران و آمریکا بیافزایند.
    رسانه های عربستان نیز پس از حمله پهپادهای انصار الله به تاسیسات نفتی آرامکو در عمق خاک عربستان، ایران را مقصر و حامی این مساله دانسته و آن را به حمایت از تروریسم متهم کردند.
    ریاض و ابوظبی برای وقوع جنگ میان ایران و امریکا هزینه های زیادی کرده اند، بنابراین تقبل هزینه حضور ناو هواپیمابر ابراهام لینکلن در منطقه چیز عجیبی نیست.
    پیشتر نیز ترامپ اعلام کرده بود که ما ناو خود را به منطقه می فرسیتم اما عربستان و امارات باید هزینه حضور هر ثانیه آن در منطقه را بپردازند.
    بنابر تحقیق وبسایت 'آلاینت گروپ' ناو هواپیمابر ابراهام لینکلن جزو ناوهای نو و به روز آمریکا می باشد که میانگین هزینه فعالیت و حفاظت سالانه از آن به چیزی حدود 240 تا 320 میلیون دلار می رسد که ریاض و ابوظبی صورتحساب آن را از پیش پرداخت کرده اند.
    دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیشتر کشورهای سعودی و امارات را به یک گاو شیر ده تشبیه کرده بود که مجبورند هزینه های دولت آمریکا در منطقه و سایر نقاط جهان را تامین کنند.
    ریاض و ابوظبی پس از اینکه آمریکا در اقدامی خلاف قوانین بین المللی از برجام خارج شد از نخستین کشورهایی بودند که از این اقدام واشنگتن استقبال کردند، اکنون نیز با بالاگرفتن تنش ها و تهدیدات توخالی آمریکا علیه ایران، با بر هم زدن امنیت منطقه سعی در ایجاد درگیری دارد.
    در مقابل اقدامات خصمانه سعودی و امارات سایر کشورهای منطقه مانند قطر، عمان، عراق، کویت و برخی دیگر کشورها همواره تاکید کرده اند که جنگ در خلیج فارس به نفع هیچکس نیست و منطقه را در سرنوشتی نامعلوم فرو می برد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو