عصر خودرو

وزیر رفاه:

شستا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی دارد

عصر بازار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد از سرمایه شستا در بورس قابل عرضه است که سرمایه کلی شستا بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است.

شستا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمد شریعتمداری پس از پایان جلسه شورای عالی رفاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه که با حضور تمام اعضای شورای عالی رفاه برگزار شد دو موضوع اساسی از جمله بازنگری در اساسنامه برخی از صندوق‌ها و همچنین تدوین برخی از اساسنامه سازمان‌ها و صندوق‌ها تاکید شد.

    وی افزود: در حال حاضر برخی از سازمان‌‌ها و صندوق‌ها اساسنامه‌ای ندارند که طبق قانون باید اساسنامه برای آنها نوشته شود ضمن اینکه در این جلسه به اصلاح و بازنگری برخی صندوق‌ها و سازمان‌ها اشاره شده که قرار بر این شد که این اصلاحات توسط شورای عالی رفاه انجام و در نهایت برای هیئت وزیران و رئیس جمهور ارجاع داده شود.

    شریعتمداری با بیان اینکه از مدت‌ها در ارتباط با اساسنامه صندوق‌ها و سازمان‌ها بحث و تبادل نظر بوده گفت: در حال حاضر صندوق بازنشستگی آینده فاقد اساسنامه است که قرار شد طی یک هفته این اساسنامه آماده شود.یکی دیگر از موضوعاتی که در دستور جلسه امروز قرار داشت بحث استفاده از ذخایر و بهره‌برداری از صندوق‌های زیرمجموعه وزارت رفاه بود که این موضوع نیز توسط شورای عالی رفاه مورد بررسی قرار گرفت.

    وی گفت: بر اساس ماده 15 قانون جامع رفاه تامین اجتماعی باید ترکیبی ذخایر و بهر‌ه‌برداری از صندوق‌ها مشخص باشد که در همین زمینه دبیرخانه شورای عالی رفاه موظف به پیگیری این موضوع شد تا با تاکید بر این موضوع بتوانیم به نحوه مدیریت و توانایی و پایداری صندوق‌ها کمک کنیم.

    شریعتمداری افزود: البته در جلسه امروز اشاره‌ای به موضوع خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان استان گلستان، لرستان و خوزستان شد و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه از جمله سازمان بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد مستضعفان و مسکن گزارش‌هایی در این زمینه مطرح کردند.

    وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان و آسیب‌زدگان را در ماه‌های آتی نیز ادامه بدهیم گفت: نباید به گونه‌ای صورت بگیرد که حمایت‌ها متوقف و کم فروغ شود و در همین زمینه باید با برنامه‌ریزی صحیح و درست بتوانیم اقداماتی را در این حوزه انجام بدهیم.

    وزیر رفاه با اشاره به پرداخت خسارات در برخی از مناطق سیل زده گفت: این موضوع آغاز شده است و کمک‌های حمایتی و همچنین تامین وسایل مورد نیاز اولیه سیل‌زدگان در دستور کار قرار گرفته است.

    وی به حمایت‌های سازمان بهزیستی از آسیب‌دیدگان در سیل اخیر اشاره کرد و گفت: براساس اعلام مسئولان بهزیستی طرح محب با هدف حمایت‌های روانی و اجتماعی در مرکز مناطق سیل‌زده ادامه دارد و تیم‌های محب در این مناطق حضور پررنگی را دارند.

    وزیر رفاه همچنین با اشاره به وضعیت اقتصادی اقشار آسیب‌پذیر در طی شرایط اقتصادی فعلی در کشور گفت: در پی تحریم‌های ظالمانه متاسفانه ارزش پول ما کاهش و درآمدها نیز به طبع کاهش و هزینه‌ها افزایش یافت و باید به این موضوع اشاره کرد که همچنان مردم در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برند.

    وی گفت: علیرغم اینکه دولت حمایت‌هایی را در حوزه بحث توزیع امنیت غذایی و همچنین افزایش حقوق کارگران و کارمندان انجام داده است اما این موارد کافی نیست و باید اقدامات دیگری در دستور کار قرار بگیرد که در همین زمینه  و در دیدار رئیس جمهور با مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، وی دستور توزیع بسته‌های حمایتی به کمیته امداد و بهزیستی را اعلام کرد و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک بسته‌های حمایتی برای سایر اقشار در نظر گرفته شود.

    شریعتمداری سپس به آخرین وضعیت مدیران دو شغله در سازمان‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت رفاه اشاره کرد و گفت: طبق تاکیدی که داشتیم مدیران زیرمجموعه وزارت رفاه باید یک شغل داشته باشند و با توجه به فشار مضاعفی که آوردیم در آخرین مرحله 38 نفر از مدیران زیرمجموعه وزارت رفاه از دو شغل و یا شغل‌های بیشتر خود انصراف و استعفا دادند و ما نیز از مدیران سازمان‌های مربوطه به صورت مکتوب تعهد گرفتیم که دیگر کسی دو شغله و یا بیشتر از دو شغل در سازمان‌های زیرمجموعه وزارت رفاه مشغول به کار نباشند در صورتی که خلاف این موضوع ثابت شود برخورد جدی در این زمینه خواهیم داشت.

    وی در ارتباط با میزان دریافتی مازاد بر اساس مصوبات قانونی گفت: این افراد موظف به برگرداندن رقم مازاد هستند و باید نسبت به برگشت این رقم مازاد که به عنوان بیت‌المال و حق‌الناس است اقدام کنند که البته ما نیز این موضوع را رصد خواهیم کرد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپس به موضوع تحقیق و تفحص از شستا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 85 درصد از سرمایه شستا در بورس عرضه و قابل مشاهده است و رقم در این بخش 60 هزار میلیارد تومان است که در مجموع میزان دارایی شستا 100 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو