عصر خودرو

مدیر واحد کالا و انرژی کارگزاری ایساتیس پویا؛

نخستین عرضه«حلال ۴۰۲» پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

عصر بازار- شرکت کارگزاری ایساتیس پویا، موفق شد پس از پذیرش حلال ۴۰۲ پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در بورس انرژی، شمش فولادی شرکت‌های غلتک سازان و تارا شمش را برای اولین بار در بورس کالای ایران عرضه کند.

نخستین عرضه«حلال ۴۰۲» پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، زهرا قهرمانی مدیر واحد کالا و انرژی این کارگزاری در این رابطه گفت: کارگزاری ایساتیس پویا به عنوان کارگزار عرضه کننده شرکت نفت ستاره خلیج فارس بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان با تلاش برای پذیرش کالاهای مختلف این شرکت سعی در گسترش معاملات محصولات پالایشی در بورس انرژی را دارد و پذیرش برش سنگین و حلال 402 تولیدی نفت ستاره خلیج فارس در این راستا بوده و عرضه‌های متعدد گاز مایع،  حلال 404، برش سنگین و نفتای شرکت نفت ستاره خلیج فارس در چند وقت اخیر از فعالیت‌های واحد انرژی این کارگزاری است.
    وی افزود: در راستای رونق تولید ملی و پاسخگویی به نیاز بازار فرآورده‌های نفتی کشور، امروز اولین عرضه حلال 402 پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان یکی از پر مصرف‌ترین گرید حلال در کشور به میزان 3 میلیون لیتر به قیمت پایه 48 هزار و 491 ریال عرضه شد که با استقبال مناسب مصرف کنندگان همراه بود؛ به گونه‌ای که با تقاضای  بیش از 16 میلیون لیتر و  17 درصد رقابت، به قیمت 56 هزار و 618 ریال معامله شد.
    قهرمانی اضافه کرد: در روز گذشته نیز برای اولین بار 2 هزار تن شمش بلوم شرکت غلتک سازان سپاهان توسط این کارگزاری عرضه شد که با تقاضای 16 هزار تنی خریداران مواجه و با رقابت حدود 18 درصد معامله شد. این شرکت از زیر مجموعه‌های شرکت بورسی چدن سازان است.
    به گفته مدیر واحد کالا و انرژی کارگزاری ایساتیس پویا، باتوجه به پذیرش شمش فولادی شرکت تارا شمش یزد، نخستین عرضۀ این شرکت در روز آتی در رینگ صنعتی بورس کالای ایران توسط این کارگزاری انجام خواهد شد.

    برچسب ها