عصر خودرو

شاخص بورس تحت تاثیر اخبار مثبت است

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بورس این روزها متاثر از تصمیمات و اخبار خوب دولت و مصوباتی که از طرف مجلس منتظر تایید شورای نگهبان است، بوده و انتظار داریم که بازار سرمایه از این خبر بهره کافی را ببرد.

شاخص بورس تحت تاثیر اخبار مثبت است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مجید محمدعلی زاده آرانی بیان اینکه روز گذشته روند معاملات از وضعیت مناسبی برخوردار بود، افزود: دیروز شاخص بورس 103 واحد افزایش داشت، گروه هایی مانند فرآورده های نفتی، محصولات شیمیایی و مخابرات از جمله گروه هایی بودند که در شاخص کل تاثیر مثبت داشتند و در مقابل گروه های سرمایه گذاری، صنعت خودرو و قطعات، بانک و موسسات بانکی و اعتباری بیشترین تاثیر منفی و کاهشی را بر روی شاخص بورس گذاشتند.
    وی گفت: روز گذشته جو کلی بازار مثبت و از هیجانات کاذب به دور بود. اکنون با توجه به برگزاری مجامع عادی سالیانه شرکت ها، بازار مسیر خود را طی می کند و انتظار غالب سرمایه گذاران این است که روند بورس مثبت باشد.
    این کارشناس بازار سرمایه معتقد است: شاخص بورس بر روی کانال 213 هزار واحد مقاومت نشان می دهد و در انتظار هستیم تا این مقاومت شکسته شود و روند افزایشی خود را طی کند.
    وی افزود: اهرم ها و شرایط موجود در بازار نشان دهنده آن است که اکنون روند بازار مثبت است و مسیر افزایشی را در پیش خواهد گرفت و کشش سرمایه گذاری در این بازار نسبت به دیگر بازارها بیشتر است.
    محمدعلی زاده آرانی اظهار داشت: با توجه به ورود نقدینگی های تازه و جدید به این بازار انتظارات غالب و معقول سرمایه گذاران در این بازار بدین صورت است که روند بازار بیشتر از آنکه کاهشی باشد افزایشی و صعودی خواهد بود.
    این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: اکنون شایعات سیاسی منعکس شده در بازار تاثیرات خود را بر روی شاخص بورس گذاشته است. روند پیش روی شاخص بورس به ذات بازار برمی گردد. ذات کنونی این بازار محتاطانه و تحت تاثیر شرایط خاص است به همین دلیل به نظر می رسد که در حال حاضر روند صعودی بازار ادامه دار باشد.
    وی به تاثیر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی بر بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: اگر این موضوع از سوی شورای نگهبان تصویب شود روند صعودی بازار شتاب بیشتری به خود می گیرد و بازار سرمایه از رونق و بهبود بیشتری برخوردار می شود.

    برچسب ها