عصر خودرو

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت گوشت از پایان سال گذشته تا امروز

عصر بازار- معاون تولیدات امور دامی وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در محصولات پروتئینی هیچ تعمدی در بازار نیست افزود: عرضه بالای گوشت قرمز موجب شده است از پایان سال گذشته تاکنون این کالا ۱۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته باشد.

کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت گوشت از پایان سال گذشته تا امروز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، مرتضی رضایی در حاشیه روز جهانی زنبور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تامین و عرضه محصولات پروتئینی اظهار کرد: مباحث مربوط به کمبود محصولات پروتئینی در بازار قابل پذیرش نیست چرا که اگر هم اکنون به مغازه و فروشگاه‌ها مراجعه کنید محصولات پروتئینی به وفور در دسترس همه قرار دارد.

    وی ادامه داد: ادعای کمبود در بازار در حالی است که ما در برخی از محصولات مانند گوشت مرغ و تخم‌مرغ با مازاد روبرو هستیم.

    رضایی با بیان اینکه در حال حاضر مرغ با قیمت مصوب 11 هزار و 500 تومان در تمام فروشگاه‌ها عرضه می‌شود، افزود: وضعیت بازار نشان می‌دهد در برخی روزها قیمت مرغ به زیر 9 هزار تومان هم رسیده است.

    وی ادامه داد: مشکل کنونی ما تفاوت قیمت بین مراکز عمده‌فروشی و خرده‌فروشی است که زیان تولیدکننده و مصرف کننده را به دنبال داشته است.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین واکنش‌های هیجانی مردم در ایام خاص را یکی از دلایل موثر در نوسانات قیمت محصولات پروتئینی و القای کمبود در بازار دانست.

    رضایی همچنین درباره تامین و عرضه نهاده‌های دامی اظهار کرد: مهم‌ترین دغدغه دامداران دو نهاده ذرت و کنجاله سویا است که در این راستا در دو ماهه ابتدای سال تاکنون بیش از 800 هزار تن کنجاله سویا بین مرغداران توزیع شده است.

    وی اضافه کرد: در حال حاضر توزیع این نهاده‌های دامی در اختیار دولت است و واردکنندگان دخالتی در بازار نهاده‌های دامی ندارند.

    رضایی شایعات مطرح شده در مورد اختلال ایجاد شده در توزیع نهاده‌ه ای دامی توسط واردکنندگان را نیز رد کرد

    معاون وزیر جهاد کشاورزی میزان واردات سالانه کنجاله سویا را حدود 3.5 میلیون تن اعلام کرد.

    رضایی در پایان گفت: یک نفر به تنهایی نمی‌تواند این حجم از نهاده‌های دامی را وارد، نگهداری و بازار را به هم بزند.

    برچسب ها