عصر خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد:

راه‌اندازی سامانه نیاز برای استفاده بهینه از تولید داخلی

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارت تحت امرش با راه‌اندازی سامانه "نیاز" در هفته اخیر و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی به دنبال استفاده از توان داخل است، گفت: مهمترین مولفه برای عبور از تحریم حفظ تولید داخلی است.

راه‌اندازی سامانه نیاز برای استفاده بهینه از تولید داخلی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷:۰۰

    به زگارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درتشریح جلسه امروز(یکشنبه29 اردیبهشت) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، موضوعات مورد بررسی و دغدغه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات نمایندگان در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: موضوعاتی مانند استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی، سفارتخانه‌ها، نمایندگی‌های خارجی وزارت صمت و ظرفیت مرزها مورد تأکید نمایندگان بود.

    وی اظهار کرد: مقرر شد؛ نمایندگان و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مواردی مانند پیوستن به برخی قراردادهای بین‌المللی مانند پیمان‌های تعرفه‌های ترجیحی، پیمان اوراسیا و ... با یکدیگر همکاری کنند.

    راه‌اندازی سامانه "نیاز" و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی برای استفاده از توان داخل

    این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه وزارت تحت امرش با راه‌اندازی سامانه "نیاز" در هفته اخیر و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی به دنبال استفاده از توان داخل است، خاطر نشان کرد: مهمترین مولفه برای عبور از تحریم حفظ تولید داخلی است؛ با فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اقدامات اساسی برای تحقق این مهم شروع شده و نهضتی شکل گرفته است. تا زمانی که بتوان با تکیه بر توان داخل تولید کرد، وزارت صمت از این ظرفیت استفاده می‌کند.

    مذاکره دولت و مجلس برای چگونگی توزیع کالاهای دولتی

    وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره کالاهایی که ارز 4200 دریافت کردند اما قیمت آنها در بازار با ارز آزاد محاسبه ‌شد، تصریح کرد: قطعاً این موارد پیگیری می‌شود. در حال حاضر نیز دولت و مجلس مقرر کردند به برخی کالاهای پرمصرف ارز 4200 تومانی اختصاص داده شود، فقط در نحوه توزیع آن بحث است.

    در حال حاضر نیز دولت و مجلس مقرر کردند به برخی کالاهای پرمصرف ارز 4200 تومانی اختصاص داده شود، فقط در نحوه توزیع آن بحث است

    رحمانی ادامه داد: کالاهایی که ارز 4200 تومانی دریافت می‌کنند باید به گونه‌ای توزیع شوند که به دست مصرف‌کننده واقعی برسد؛ ما باید تلاش کنیم زنجیره تأمین تا توزیع کالاهای تأمین شده با ارز دولتی به درستی طی شود تا این کالاها با قیمت آزاد در بازار توزیع نشود.

    ارز 4200 تومانی برخی کالاها حذف شده است

    وی با بیان اینکه باید بپذیریم ارز 4200 تومانی برخی کالاها حذف شده است، گفت: گرانی ماکارونی به دلیل افزایش قیمت گندم واحدهای صنعتی و تولیدی بود؛ در واقع سوبسید این محصول حذف شد در نتیجه قیمت آن افزایش یافت.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: وزارتخانه‌های صمت و جهادکشاورزی در تلاشند تا حق مصرف‌کننده در تأمین کالاهای اساسی تضییع نشود یعنی افزایش قیمت‌ها متناسب با ارز دریافتی این محصولات باشد.

    برچسب ها