عصر خودرو

کارشناس بازارهای جهانی سنگ‌آهن:

جو روانی، ارزش سهام واله را کاهش و قیمت سنگ آهن را افزایش داد

عصر بازار- سنگ آهن با عیار ۶۲ درصد پس از پنج سال به بالاترین قیمت خود رسیده و با مبلغ ۱۰۱ دلار و کنسانتره سنگ‌آهن پس از ۶ سال به رقم ۱۱۷ دلار در هر تن به فروش می‌رسد.

جو روانی، ارزش سهام واله را کاهش و قیمت سنگ آهن را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، کارشناس بازارهای جهانی سنگ‌آهن گفت: طی چند روز گذشته واله با اعلام وضعیت اضطراری عنوان کرده یکی دیگر از سدهای باطله که در فاصله 60 کیلومتری سد قدیم قرار دارد در معرض شکستن است و بر این اساس، جو روانی بسیاری را علاوه بر کاهش ارزش سهام واله ایجاد کرده و باعث شده که قیمت‌ها پس از 6 سال افزایش پیدا کند.

    کیوان جعفری طهرانی ادامه داد:‌ همچنین جنگ تجاری بین کشورهای آمریکا و چین باعث شده، رئیس‌جمهور چین «شی جین پینگ» از سویی تصمیم به تضعیف مصنوعی یوآن در مقابل دلار برای افزایش صادرات به سایر بازارها بگیرد و از سوی دیگر به پروژه‌های جدید، در زمنیه ساخت و ساز، پول تزریق کند.

    وی با بیان اینکه دپو سنگ آهن در چین به دلیل افزایش تقاضا، کاهش یافته، افزود: در حال حاضر حاشیه سود فولاد سازها بسیار بالا بوده و آنها به شدت علاقمند هستند که سنگ آهن مرغوب خریداری کنند؛ زیرا هنگامی که عیار سنگ آهن بالا باشد، سرعت تولید فولاد افزایش و مصرف انرژی کاهش می‌یابد. تمامی این مسائل باعث افزایش قیمت سنگ آهن شده است.

    کارشناس بازارهای جهانی سنگ آهن، دلیل افزایش قیمت کنسانتره را افزایش تقاضای بازار برای سنگ آهن با عیار بالا دانست و معتقد است: جو روانی تاثیر به سزایی بر افزایش قیمت سنگ آهن و کنسانتره داشته است.

    طهرانی با بیان اینکه افزایش قیمت دوام نخواهد داشت، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود طی یک تا دو ماه آینده قیمت سنگ آهن تا 105 دلار افزایش یابد؛ اما مجدد به قیمت 95 تا 100 دلار باز گردد.

    برچسب ها