عصر خودرو

با ریزش ۵۵۶ واحدی؛

خزان بورس در چله تابستان

عصر بازار: شاخص بورس علی‌رغم پیش‌بینی روند مثبت بعد از جمع‌بندی مذاکرات ۵۵۶ واحد ریزش کرد و به ۶۸ هزار و ۲۷۱ واحد رسید.

خزان بورس در چله تابستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در ساعات اولیه معاملات امروز تعداد 188 هزار سهم به ارزش بیش از 353 میلیارد ریال در 13 هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد.

    بر این اساس شاخص بورس علی‌رغم پیش‌بینی روند مثبت بعد از جمع‌بندی مذاکرات 556 واحد ریزش کرد و به 68 هزار و 271 واحد رسید.

    علاوه بر این درحالی که همگان انتظار داشتند با انعکاس خبرهای مثبت، شاهد تشکیل صف‌های خرید در بازار باشیم اما عرضه‌های سنگین در بسیاری از نمادهای موثر بر شاخص کل به ویژه توسط حقوقی‌ها موجب منفی شدن روند بازار شده است.

    کارشناسان معتقدند عامل اصلی عرضه در بازار سرمایه این است که نمادهای معاملاتی که به مجامع سالانه خود نزدیک می‌شوند فشار فروش دارند.

    چرا که سهامداران این نمادها ترجیح می‌دادند پس از رشد سهامشان در روزهای گذشته سود ذخیره کنند و به مجمع نروند و به علاوه موضوع تقسیم سودهای بلندمدت شرکت‌هاست که در برخی موارد تا بیش از 8 ماه این سود به دست سهامداران نمی‌رسد و بلوکه شدن سرمایه سهامداران برای آن‌ها همانند سمی است که تلاش می‌کنند از آن دوری کنند.

    این در حالی است که کارشناسان رشد متوالی بازار سهام را در گرو حمایت دولت از این بازار می‌دانند و امیدوارند با پشتیبانی از بورس روند مثبت همواره ادامه داشته باشد.
     

    برچسب ها