عصر خودرو

افزایش قیمت طلا به بالاترین میزان طی یک ماهه اخیر

عصر بازار- با تشدید تنش‌ها در منطقه و نامطمئن شدن توافق چین و آمریکا قیمت طلا همچون دیگر بازار ها با نواسانات زیادی در یک ماهه اخیر روبه‌رو بوده است.

افزایش قیمت طلا به بالاترین میزان طی یک ماهه اخیر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، قیمت طلا با توجه به تشدید تنش‌ها بین چین و آمریکا به بیشترین میزان خود طی یک ماه اخیر رسید.

    این فلز پس از بیشترین افزایش خود به میزان هزار و 303 دلار در آوریل، به بیشترین مقدار خود به میزان هزار و 298 دلار که قله آن در این ماه بود، دست یافت.

    طلای بازار آمریکا نیز با دو درصد کاهش به قیمت هزار و 299 دلار معامله شد.

    شاخص‌های بازار های آسیایی با روند کاهشی رو‌به‌رو بودند. این کاهش در پی پایین آمدن شاخص‌های وال استریت به دلیل اعمال تعرفه‌های چین در تلافی اقدامات آمریکا بود.

    «جفری هالی» تحلیلگر اوآندا در این‌باره گفت: «مردم طوفان زده به محض فروکش کردن آن به دنبال پیدا کردن یک جای امن هستند. قیمت طلا در صورتی که شاخص سهام کاهش یابد می‌تواند تا هزار و 310 دلار نیز افزایش پیدا کند».

    در روز دوشنبه فلزات دیگر افزایش یک و یک دهم درصدی رکورد قیمت در یک روز را از 19 فوریه ثبت کردند.

    ماشه افزایش قیمت طلا با اقدام متقابل چین در اعمال تعرفه بر کالاهای آمریکایی کشیده شد. آمریکا چند روز قبل بر 200 ملیارد دلار کالای چینی تعرفه ی 25 درصدی وضع کرد.

    به نظر می‌رسد تا زمانی که عدم اطمینان نسبت به تواق بین آمریکا و چین بر سر توافق مشترک وجود دارد، قیمت طلا نیز با نواسانات غیر قابل پیش‌بینی همراه خواهد بود.

    در بین دیگر فلز های ارزشمند، نقره با دو دهم درصد افزایش به میزان 15 دلار و 79 سنت معامله شد. این درحالی ست که پلاتین با چهار دهم درصد افزایش به میزان 856 دلار و 20 سنت رسید.

    پالادیوم نیز با افزایش پنج دهم درصدی به میزان هزار و 329 دلار و 87 سنت رسید.

    برچسب ها