عصر خودرو

توضیحات نوبخت درباره برنامه‌های دولت برای تأمین کالاهای اساسی

عصر بازار- رئیس سازمان برنامه و بودجه مجلس توضیحاتی درباره برنامه‌های دولت برای تأمین کالاهای اساسی ارائه کرد.

توضیحات نوبخت درباره برنامه‌های دولت برای تأمین کالاهای اساسی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات جلسه عصر امروز(یکشنبه، 22 اردیبهشت) این کمیسیون، گفت: در این جلسه بند (ز) تبصره (7) قانون بودجه 97 که دولت را مکلف می‌کند تا 14 میلیارد دلار برای حمایت از معیشت مردم و تامین مابه‌التفاوت ارز برای تولید داخلی اختصاص دهد، مورد بررسی قرار گرفت.

    وی افزود: در بخشی از این جلسه، آقای عدل معاون سازمان برنامه و بودجه در توضیحاتی گفت که با توجه به محدودیت‌های ارزی کشور، برخی کالاها که در سبد معیشتی مردم از اهمیت کمتری برخوردار است، مشمول کاهش ارز خواهند شد.

    سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در بخش دیگری از این جلسه، آقای میدری معاون وزیر تعاون هم درباره کالا برگ الکترونیکی، گفت: برای توزیع گوشت به این شیوه با کمک بانک مرکزی اقداماتی انجام شده و می‌تواند عملیات اجرایی آغاز شود.

    مفتح اضافه کرد: در ادامه این جلسه، آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در تشریح عملکرد بند (ز) تبصره (7) قانون بودجه 97، گفت که طبق قانون دولت مکلف بود در سال 97 به چهار گروه کالاهای اساسی، نهاده‌های کشاورزی و دامی، دارو و سلامت و نیازهای وزارت علوم؛  14 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی اختصاص دهد.

    وی افزود: مفتح گفت که به جز دارو، 12 میلیون و شصت و پنج میلیون تأمین ارز شده و برای دارو نیز حدود 3 میلیارد دلار اختصاص یافته است، بنابراین در سال گذشته بیش از 15 میلیارد دلار ارز برای این چهار گروه ارز اختصاص یافته است.

    سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه اعلام کرد که در سال 98 پیش‌بینی ما حدود سیزده میلیارد و ششصد و شصت و هشت میلیون دلار است که با توجه به تحولات پیش آمده، حدود 10 میلیارد دلار می‌توان ارز 4200 تومانی به این امر اختصاص داد؛ برای اجرای بند (ز) در سقف 14 میلیارد دلار  پیشنهاداتی از طرف دستگاه‌ها ارائه شده که برخی اقلام، ارز مورد نیازشان با ارز نیمایی تأمین شود و از محل مابه‌التفاوت قیمت ارز به طبقات محروم یارانه ریالی داد که دولت در حال جمع‌بندی امر‌ می‌باشد و هنوز چیزی قطعیت نیافته است.

    برچسب ها