عصر خودرو

نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶؛

سود هر سهم "کفپارس" کاهشی بود

عصر بازار- شرکت فرآورده‌های نسوز پارس در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود ۳ ریال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ افت ۶۲ درصدی را نشان می دهد.

سود هر سهم "کفپارس" کاهشی بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت  فرآورده‌های نسوز پارس با سرمایه 100 میلیارد ریال، صورت های مالی 12 ماهه دوره مالی منتهی به 30 آذر 1397 را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.

    شرکت فرآورده‌های نسوز پارس در دوره یاد شده، مبلغ 255 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 3 ریال سود به ازای هر سهم خود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال 96 معادل 62 درصد کاهش داشته است.

    با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ 26 میلیارد و 481 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.

    "کفپارس" در دوره 12 ماهه سال مالی منتهی به آذر 96، به صورت حسابرسی شده، مبلغ 753 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین ترتیب مبلغ 8 ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

    لازم به ذکر است این گزارش نسبت به گزارش حسابرسی نشده دوره یاد شده شرکت فرآورده‌های نسوز پارس، تغییری نداشته است.

    همچنین "کفپارس" در خصوص اهداف و راهبردهای آتی مدیریت در خصوص تولید و فروش محصولات با توجه به شرایط کنونی اقتصادی و بالا بودن نرخ ارز شرکت برای تولید و فروش مناسب محصولات خود تمهیدات زیر را اتخاذ کرده است:

        تغییر نگاه مدیریت به عقد قراردادهای فروش و حرکت در مسیر سفارشات سودآور و ساماندهی قسمتی از سفارشات اخذ شده با سود پایین در سنوات قبل و حذف قسمتی از سفارشات اخذ شده زیان‌ده از سالهای قبل
        حرکت در جهت تثبیت قیمت مواد اولیه و مدیریت و برنامه‌ریزی در خرید مواد اولیه
        افزایش تولید
        مدیریت هزینه ها و کنترل و کاهش آن

    لازم به ذکر است، برآورد شرکت از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه در دوره 12 ماهه منتهی به 30 آذر ماه 1398 به شرح زیر است:

    باتوجه به شرایط اقتصاد تورمی موجود از سوی مراجع ذیصلاح و افزایش عوامل تولید به میزان 20 الی 30 درصدی انتظار می رود نرخ فروش معادل 15 الی 20 درصد افزایش پیدا کند.

    براساس این گزارش، شرکت فرآورده‌های نسوز پارس برآورد خود را از تغییرات عوامل بهای تمام شده بدین گونه عنوان کرده است: با افزایش هزینه حقوق و دستمزد و سایر هزینه های کارکنان و افزایش نرخ مواد اولیه باعث افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی نسبت به گذشته می شود.

    همچنین "کفپارس" در خصوص برآورد شرکت از تغییرات هزینه های عمومی، اداری، تشکیلاتی و خالص سایر درآمدها (هزینه ها)ی عملیاتی در دوره 12 ماهه منتهی به 30 آذر ماه 1398 به شرح زیر اعلام کرده است:

    نظر به رکود بازار و اقتصاد تورمی و افزایش بی رویه محصولات تولیدی و بالا رفتن قیمت محصولات خریداری شده طبیعتا باعث رشد هزینه های اداری و تشکیلاتی می شود.

    این شرکت در خصوص جزئیات منابع تامین مالی شرکت در پایان دوره اعلام کرده است: مطابق آیین نامه اجرایی ماده 20 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور (مصوب سال 1394) به منظور تسویه تسهیلات دریافتی ارزی از بانک رفاه کارگران شعبه پردیس تهران شرکت اقدام به درخواست کتبی از بانک عامل جهت تأدیه و تعیین تکلیف مانده بدهی مربوط کرده است، اما تا تاریخ منتهی به 31 شهریور 97 چگونگی مراحل مربوط به نحوه تسویه تسهیلات مذکور منجر به حصول نتیجه نشده است. همچنین با توجه به تأییدیه 25 درصدی از بدهی و ارائه درخواست تقسیط به دلیل عدم صدور دستورالعمل تقسیط از سوی بانک مرکزی تعیین تکلیف نشده است و طبق آخرین مذاکرات شفاهی صورت گرفته مهلت مقرر در آیین نامه مذکور تا تاریخ 29 اسفند 97 تمدید شد.


     

    برچسب ها