عصر خودرو

هزینه ماهانه ۱ میلیون دلاری تحریم نفتی ایران برای پالایشگاه ژاپنی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت فوجی اویل ژاپن مشکلی برای تامین نفت از سایر منابع غیر از ایران نمی بیند ولی انتظار دارد هزینه‌هایش ۱۰۰ میلیون ین ( حدود یک میلیون دلار) در یک ماه افزایش یابد.

هزینه ماهانه ۱ میلیون دلاری تحریم نفتی ایران برای پالایشگاه ژاپنی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، پالایشگاه های ژاپن پس از لغو معافیت های خریداران ایران از تحریم‌ها توسط آمریکا نفت بیشتری از خاورمیانه می خرند.

    شرکت فوجی اویل 1.5 میلیون بشکه نفت خام عمان ، بحرین و ابوظبی را برای بارگیری در ماه ژوئن خریده است.

    تاکایوکی آماتسو، یک مقام اجرایی ارشد در شرکت کوزمو انرژی گفت:« با توجه به زنجیره موجود عرضه، جایگزین های نفت ایران برای ژاپن بیشتر از خاورمیانه هستند».

    وی اضافه کرد:« آمریکا جایگزین واردات از ایران نیست. درست است که آمریکا در حال حاضر بزرگترین تولید کننده نفت جهان است، ولی نفت خام آمریکا سبکتر از نفت خام ایران است».

    نفت ایران حدود 5 درصد کل خرید کوزمو را تشکیل می داد. سومین پالایشگاه بزرگ ژاپن مطمئن است می‌تواند نفت کافی از تولیدکنندگان دیگر بخرد.

    آتسو شیبوتا، مدیرعامل شرکت فوجی اویل مشکلی برای تامین نفت از سایر منابع غیر از ایران نمی بیند ولی انتظار دارد هزینه‌هایش 100 میلیون ین ( 911000 دلار) در یک ماه افزایش یابد.

    وی گفت:« ما در موقعیتی هستیم که می توانیم نفت خام را از بازار آزاد بخریم، بنابراین انتظار نداریم اختلالی در عرضه نفت حتی بدون نفت ایران به وجود بیاید».

    یکی از مدیران فوجی اویل گفت این پالایشگاه تا حالا بیشتر نفت خود را از طریق بازار نقدی خریداری کرده است.

    فوجی اویل اعلام کرد نفت ایران حدود 20 درصد خرید نفت این شرکت را در سال مالی جاری تشکیل داده که نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.

    آمریکا پس از بیرون رفتن از قرارداد برجام ، در نوامبر دوباره تحریم های علیه ایران وضع می کرد ولی به بزرگترین خریداران ایران معافیتی 6 ماهه برای واردات نفت از این کشور داد.

    این تحریم ها صادرات نفت ایران را از نصف هم پایین‌تر آورده و به یک میلیون بشکه در روز رسانده است. واشنگتن در جهت صفر کردن صادرات ایران، در آوریل اعلام کرد تمام معافیت های خریداران نفت ایران را از اول ماه می لغو می کند.

    ایران می گوید صادرات نفتش صفر نمی شود در حالی که انتظار کاهش صادرات را دارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو