عصر خودرو

زاکربرگ بسیار قدرتمند و خطرناک شده است

شورش یکی از مؤسسین فیس‌بوک علیه فیس‌بوک و زاکربرگ

عصر بازار- «کریس هیوز» همکلاسی مارک زاکربرگ و از مؤسسین فیس‌بوک می‌گوید زاکربرگ بسیار قدرتمند شده و فیس‌بوک به دلیل اینکه خطرناک شده، باید نابود شود. وی گفت زمان جدایی فرارسیده است.

شورش یکی از مؤسسین فیس‌بوک علیه فیس‌بوک و زاکربرگ
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرآنلاین، هم‌اتاقی زاکربرگ در دانشگاه هاروارد که اینک 35 ساله شده و در ایجاد فیس‌بوک نقش مؤثری داشته در اظهاراتی متفاوت اعلام کرد باید فیس‌بوک را با شکل و شمایل هیولایی که پیدا کرده، نابود کرد.

    وی که نقش مؤثری در تجاری‌سازی پروژه فیس‌بوک داشته با انتشار یادداشتی در نیویورک‌تایمز تأکید کرد قدرت زاکربرگ بی‌نهایت شده و در بیزینس‌ها و حکومت حرف اول را می‌زند و رگلاتور حکومتی باید فیس‌بوک را از بین ببرد.

    هیوز افزود برای خود و تیمی که فیس‌بوک را به وجود آوردیم متأسفم که درباره الگوریتم خبری در این شبکه اجتماعی فکر نکردیم و نفهمیدیم که چگونه اخبار فیس‌بوکی فرهنگ ما را تغییر می‌دهد و کسانی که اطراف زاکربرگ هستند، به‌جای تغییر، بر عقاید خاص پافشاری می‌کنند.

    هم‌کلاسی سابق از تیمی که دور و بر زاکربرگ را گرفته‌اند ناراحت بوده و می‌گوید به جای تغییر در فیس‌بوک، شاهد نفوذ افکار این افراد روی زاکربرگ هستیم.

    زاکربرگ ماه مارس در مقاله‌ای در واشنگتن‌پست از لزوم تغییر رویه در فیس‌بوک نوشت و اینکه قوانین دولتی را می‌توان روی فیس‌بوک اعمال کرد. وی این سخنان را پس از انتقادات فراوانی که از این پلتفرم در سراسر جهان شد، بیان کرد.

    همچنین وی با طرح این موضوع، داستان نقض قوانین ضد تراست را نیز به میان کشید تا فشارهای سیاسی را از روی خود کم کند.

    فیس‌بوک با داشتن اینستاگرام و واتس‌اپ قدرت بزرگی در دنیای مجازی و واقعی پیداکرده است و به گفته یار قدیمی زاکربرگ زمان آن رسیده که قدرت نامحدودش از میان برود.

    }فیس‌بوک قول داده بود در مبارزه با اخبار جعلی بی طرف باشد اما ظاهرا چنین وعده‌ای پوچ بوده و بررسی منابع خبری در فیس بوک به دولت آمریکا و مداخله‌گران سیاسی داده شده است.

    دو سالی است که بزرگترین شبکه اجتماعی تلاش می کند تا مردم را متقاعد سازد که بهترین کار ممکن را برای مقابله با سوء استفاده غلط از اطلاعات روی شبکه انجام می دهد اما آنچه رخ داده، ضد اطلاعات بوده است.

    انستیتو Poynter چک کننده اصلی دیتا روی فیس بوک، منابع مالی خود را از NED، پییر امیدیار(ebay) و جرج سوروس دریافت می‌کند.

    برچسب ها