عصر خودرو

واکنش مجلس به بیانیه اروپا مبنی بر رد مهلت ۶۰ روزه

عصر بازار- یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیانیه اتحادیه اروپا در رد مهلت ۶۰ روزه ایران برای انجام تعهداتش را فراری رو به جلو خواند و گفت که علیرغم این بیانیه ایران به آن مهلت ۶۰ روزه پایبند است و اگر اروپا تعهداتش را عملیاتی نکند گام‌های بعدی برداشته خواهد شد.

واکنش مجلس به بیانیه اروپا مبنی بر رد مهلت ۶۰ روزه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمدجواد جمالی با اشاره به بیانیه اتحادیه اروپا مبنی بر رد مهلت 60 روزه ایران برای انجام تعهداتش گفت: اتحادیه اروپا فراری رو به جلو را در پیش گرفته است. آن‌ها یا نخواسته و یا نتوانسته‌اند که تعهدات‌شان را انجام دهند که چنین بیانیه‌ای را صادر می‌کنند.

    وی افزود: البته تئوری مبنی بر تقسیم کار بین آمریکا و اروپا وجود دارد، یعنی آمریکا با مواضع افراطی و فشارهای مضاعف وارد شده و اروپایی‌ها هم ما را در حالت تعلیق و بی‌تصمیمی نگه می‌دارند تا تمام مسئولیت‌ها را از روی دوش خودشان بردارند. این بیانیه اتحادیه اروپا هم چنین تئوری را بیش از پیش روشن‌تر می‌کند انگار که آن‌ها می‌خواهند فشارها به ایران بیشتر شود.

    این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: اروپایی‌ها با توجه به ارتباطات گسترده اقتصاد نظامی، سیاسی، فرهنگی و دیپلماتیک با آمریکا نمی‌توانند کاری کنند و این همان تقسیم کار بین اروپا و آمریکاست. جالب اینجاست که اروپا فقط برای ما بیانیه محکم و قاطع صادر کرده و ضرب‌العجل را نمی‌پذیرد. آن‌ها کم کم از پوشش خود خارج شده و واقعیات خود را نشان می‌دهند. البته بُعد دیگر قضیه آن است که جمهوری اسلامی ایران بسیار مدبرانه کارش را انجام داده و در مسیر خود اعتمادی به این کشورها ندارد.

    جمالی درباره تعیین تکلیف مهلت 60 روزه با بیانیه اتحادیه اروپا گفت: وقتی جمهوری اسلامی ایران حرفی را می‌زند به آن پایبند است که آن را در برجام هم علیرغم تمامی بدعهدی‌ها و اقدامات آمریکا و اروپا نشان دادیم. اکنون هم ما بر مهلت 60 روزه‌مان به اروپایی‌ها برای انجام تعهداتشان پایبند می‌مانیم و اگر بعد از ما اقدامی صورت نگیرد گام‌های بعدی را مستحکم برمی‌داریم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو