عصر خودرو

سود شرکت هواپیمایی امارات ۴۴ درصد کاهش یافت

عصر بازار- سود شرکت هواپیمایی امارات به دلیل افزایش قیمت نفت و کاهش تقاضای پرواز ۴۴ درصد کاهش یافت.

سود شرکت هواپیمایی امارات ۴۴ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، درآمد شرکت هواپیمایی امارات نسبت به سال گذشته بیش از 44 درصد کاهش یافته است.

    دلیل کاهش درآمد این ایرلاین بزرگ اماراتی افزایش قیمت نفت و تقویت دلار در بازارهای جهانی بوده که حاشیه سود این شرکت هواپیمایی را تحت تأثیر قرار داده است.

    شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد: درآمد خالص این شرکت 2.32 میلیارد درهم معادل 632 میلیون دلار طی 12 ماه منتهی به مارس کاهش داشته که کمترین میزان سال 2012 تاکنون محسوب می‌شود.

    افزایش قیمت نفت از یک سو همچنین کاهش میزان تقاضاهای مسافرتی از سوی دیگر و تقویت دلار به کاهش میزان سود این شرکت هواپیمایی دامن زده است.

    یک شرکت هواپیمایی هفته گذشته اعلام کرد که قیمت مناسب برای این شرکت 50 تا 60 دلار در هر بشکه است، این در حالی است که قیمت نفت در بازار به 70 دلار رسیده است.

    شیخ احمد بن‌ساعد آل‌مکتوم رئیس شرکت هواپیمایی امارات گفت: «قیمت نفت و تقویت دلار حاشیه سود ما را به شدت کاهش داده است».

    شرکت هواپیمایی امارات و دفتر مرکزی آن در شهر دوبی قرار دارد و متعلق به امارات متحده عربی است و پروازهای روزانه از دوبی به مقاصد خاورمیانه، خاور دور، اروپا، آفریقا، شبه قاره هند، جنوب شرق آسیا، آمریکای شمالی انجامیده است.

    فرودگاه بین‌المللی دوبی قطب این شرکت هواپیمایی به شمار می‌آید. این شرکت هواپیمایی در سال 1985 میلادی تأسیس شده و به 150 مقصد جهان پرواز دارد. دفتر مرکزی آن هم در دوبی مستقر است.

    برچسب ها