عصر خودرو

دلار عقب نشست

عصر بازار- نگرانی از تشدید منازعات تجاری بین آمریکا و چین باعث شد ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش کاهش یابد.

دلار عقب نشست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در بین رقبای دلار، ین ژاپن بیش از هر ارز دیگری موفق به صعود شده است و تقاضای خرید آن توسط معامله گران بیش از سایر ارزهاست. در معاملات روز چهارشنبه، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با 0.1 درصد کاهش به 97.56 واحد رسید.

    در شرایطی که تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افزایش تعرفه بر واردات 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی باعث اضطراب معامله‌گران شده است، هر دلار با 0.1 درصد کاهش نسبت به روز گذشته به ازای 110.09 ین مبادله شد.

    لیو هه، معاون نخست وزیر چین این هفته سرپرستی هیأت چینی در سفر به واشنگتن برای مذاکرات تجاری را بر عهده خواهد داشت. کومیکو ایشیکاوا، تحلیلگر مؤسسه "سونی فایننشیال هولدینگز" گفت: باید دید که آیا ین موفق به شکستن سطح مقاومتی 109.7 ین در برابر هر دلار خواهد شد یا خیر. وی افزود: اگر ترامپ به تهدیدش برای اعمال تعرفه‌ها عمل کند، احتمالاً شاهد شکستن این سطح مقاومتی خواهیم بود.

    در برابر ارزهای اروپایی، یورو جایگاه خود را در کانال 1.12 دلاری مستحکم‌تر کرد و گزارش بانک مرکزی اروپا از تقویت رشد اقتصادی این منطقه در سال آینده باعث شد تا هر یورو به 1.1205 دلار افزایش یابد. پوند نیز با اندکی افزایش به ازای 1.3067 دلار مبادله شد.

    در برابر سایر ارزهای مهم جهانی، هر دلار آمریکا به ازای 1.4240 دلار استرالیا، 1.3461 دلار کانادا، 1.3607 دلار سنگاپور، 1.0168 فرانک سوئیس، 4.1474 رینگت مالزی و 6.7694 یوان چین مبادله شد.

    برچسب ها